کد خبر: ۲۱۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۷ - 2019January 04
جمعی از اساتید و پزشکان در پیام‌های جداگانه انتصاب دکتر سعید نمکی به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت را به وی تبریک گفت
شفاآنلاین>سلامت> جمعی از اساتید و پزشکان در پیام‌های جداگانه انتصاب دکتر سعید نمکی به عنوان سرپرست جدید وزارت بهداشت را به وی تبریک گفت.

به گزارش شفاآنلاین، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در نامه‌ای به  رییس جمهور از انتصاب دکتر سعید نمکی به سرپرستی وزارت بهداشت تشکر کرد.

در این نامه آمده است:

"با سلام و آرزوی توفیق روزافزون

احتراما ضمن تشکر از انتصاب جناب آقای دکتر سعید نمکی به سرپرستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با درنظرگرفتن چالش‌ها و شرایط حساس کنونی نظام سلامت و با عنایت به نکات زیر، معرفی و پیشنهاد ایشان به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خواستاریم:

1. سوابق ارزشمند اجرایی ایشان در جایگاه‌های مختلف

2. وجاهت، وزانت و مقبولیت عمومی در جامعه علمی و اجرایی کشور

3. تعامل سازنده ایشان با مدیران کلان کشور و مقامات استانی در جایگاه معاونت سازمان برنامه و بودجه

4. آگاهی کامل از چالش‌های کنونی موجود در نظام سلامت و داشتن نگاه همه‌جانبه‌نگر در این خصوص

5. توانمندی در جهت ایجاد تعادل بین هزینه‌ها و بودجه‌های نظام سلامت به عنوان مهم‌ترین چالش کنونی

6. عدم فعالیت در بخش خصوصی و در نتیجه نداشتن تعارض منافع

7. امکان خدمت تمام وقت و همه‌حانبه‌ توسط ایشان به دلیل عدم اشتغال در بخش خصوصی"

دکتر محمد اسماعیل اکبری، پدر پزشکی جامعه نگر ایران و معاون و مشاور عالی وزای سابق بهداشت و درمان نیز در پیامی ضمن تقدیر از زحمات دکتر هاشمی، انتصاب دکتر نمکی را تبریک گفت.

"بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا

"خدا به شما فرمان می‏ دهد که سپرده ‏ها را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داوری می ‏کنید به عدالت داوری کنید در حقیقت نیکو چیزی است که خدا شما را به آن پند می‏ دهد خدا شنوای بیناست."

برادر ارجمندم، جناب آقای دکتر سعید نمکی
سرپرست محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

خبر آمد که کاری به اهلش واگذار شد. شهادت می‌دهم که همه شناخت چهل و چند ساله ام از شما، گِرو این بیان است. در این روزگار بهم پیچیده و کلاف‌های درهم تنیده الحمدلله چه صاحب اهلی بر این معنی هستید. از بیش از ۴۰ سال پیش در اصفهان، همیشه شما را مردِ میدان‌های سخت دیده ام، میدان هایی که مردمی بودنتان و دلسوزی مثال زدنی‌تان، پشتیبانی حضرت حق را به دنبال آورده و شما را آبرویی مضاعف بخشیده است. پوشیدن ردای خدمت در حساس ترین زمان ممکن بر شما مبارک.  یقین دارم که به لطف الهی می‌توانیم از عدالت و کارایی در سلامت، از توانمندی مردم، از بکارگیری تکنولوژیِ مناسب ملت و از بسیج همه امکانات(Possibilities) و بخش‌ها برای خدمات عادلانه و اثربخش سخن بگوییم و عمل نمائیم.

نظام مقدس و مظلوم جمهوری اسلامی ایران چنین فردی را می‌پسندد و او را حمایت می‌کند ان شاالله از توکل و توسل کما فی السابق بهره کافی را ببرید.

در خاتمه ضمن یادآوری و تشکر فراوان از زحمات برادرمان جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، برایتان آرزوی بهروزی و موفقیت دارم."

انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران نیز در پیامی انتصاب سعید نمکی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت تبریک گفت.

در این پیام آمده است: "  انتخاب شایسته استاد برجسته، مدیر ممتاز و شخصیت فرهیخته،  جناب آقای دکتر سعید نمکی، به عنوان سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، باعث افتخار و مباهات جامعه علوم پایه پزشکی کشور است. انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران  ضمن عرض تبریک به جامعه گرانسنگ پزشکی، امیدوار است استاد دکتر نمکی با عنایات خداوند متعال و حمایت همه جانبه اقشار مختلف پزشکی، در انجام وظایف محوله و ارتقاء جایگاه پزشکی(medical) کشور در خدمت به مردم و میهن اسلامی موفق و سربلند باشند.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: