کد خبر: ۲۴۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۸ - 2019December 25
مشکلات مربوط به محافظت مالی در برابر هزینه‌های سلامت، یک نقص عمده در نظام‌های سلامت سراسر جهان است. خانواده‌ها وقتی به خدمات سلامت نیاز دارند، نه تنها از باربیماری، بلکه از بار هزینه‌های کمرشکن سلامت هم رنج می‌برند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از اهداف بخش سلامت هر جامعه، جلوگیری از اثرگذاری نابرابری های اقتصادی اجتماعی روی سلامت افراد و هزینه‌های مرتبط با آن است.

به گزارش شفاآنلاین ، محمد هاشمی درباره هزینه‌های کمرشکن سلامت افزود: مشارکت ناعادلانه مالی مردم و پرداخت‌های مستقیم از جیب که متناسب با توان پرداخت آنها نباشد، نه تنها موجب می‌شود خانوارهای بیشتری در مواجهه با هزینه‌های کمرشکن سلامت<Health> قرار گیرند، بلکه ممکن است برخی خانوارها به خاطر ناتوانی در پرداخت این هزینه‌ها به زیر خط فقر سقوط کنند.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به محافظت مالی در برابر هزینه‌های سلامت، یک نقص عمده در نظام‌های سلامت سراسر جهان است. خانواده‌ها وقتی به خدمات سلامت نیاز دارند، نه تنها از باربیماری، بلکه از بار هزینه‌های کمرشکن سلامت هم رنج می‌برند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، هزینه‌های کمرشکن سلامت زمانی اتفاق می‌افتد که کل هزینه‌های سلامت پرداخت شده از جیب خانوار، برابر یا بیشتر از ۴۰ درصد ظرفیت پرداخت خانوار یا مصارف غیرخوراکی باشد.

وی اظهار داشت: به طور کلی، نظام‌های سلامت با پرداخت‌های مستقیم و از جیب کمتر، حمایت اثربخش‌تری از شهروندان در برابر هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت به عمل می‌آورند. در واقع کشورهای مختلف می‌توانند از طریق وابستگی بیشتر به برنامه‌های پیش پرداخت و وابستگی کمتر به پرداخت‌های مستقیم از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن سلامت را کاهش دهند. مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: