کد خبر: ۲۵۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 01
طرح‌هایی مانند بسیج ملی کنترل فشارخون بالا و هرخانه یک پایگاه سلامت به عنوان کاری نوین در منطقه و جهان،‌ از سایر اقداماتی است که در دست انجام داریم
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات موثر نظام سلامت پس از انقلاب، از دستاوردهای این وزارتخانه یاد کرد و انجام طرح‌هایی مانند بسیج ملی کنترل فشارخون بالا و هرخانه یک پایگاه سلامت را به عنوان کاری نوین در منطقه و حتی جهان معرفی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سعید نمکی با مقایسه خدمات ارائه شده در نظام سلامت در سال‌های پیش و پس از انقلاب،‌ گفت: یکی از تفاوت‌ها میزان مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر است که نسبت به پیش از انقلاب به یک دهم کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهایی که در زمینه واکسیناسیون به وجود آمده، خاطر نشان کرد: در بحث واکسیناسیون از پوشش ۲۵ درصدی در سال‌های ابتدایی انقلاب به پوشش حدود ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستانی به رقم مطلوبی در سطح منطقه رسیده‌ایم که طرح تحول نظام سلامت<Health> نیز در این راستا موثر بود.

وی با اشاره به پویش ۲۰۵۰ و اهداف آن، بیان کرد: امسال در پویش ۲۰۵۰ حدود ۱۰۰۰ پروژه را در ۲۰ هفته به سرانجام می‌رسانیم که براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هفته بیستم که مصادف با هفته سلامت خواهد بود، این پروژه به اتمام می‌رسد. در این پروژه هر هفته ۵۰ پروژه با اولویت مناطق کمتر برخوردار و نسبتا محروم افتتاح می‌شود.

نمکی در خاتمه اظهار کرد: طرح‌هایی مانند بسیج ملی کنترل فشارخون بالا و هرخانه یک پایگاه سلامت به عنوان کاری نوین در منطقه و جهان،‌ از سایر اقداماتی است که در دست انجام داریم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: