کد خبر: ۲۴۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۸ - 2020January 11
امروزه برخی از پزشکان در ۸۰ سالگی و بالاتر مشغول به طبابت و انجام مشاوره‌های بهداشتی و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: طبابت محدود به سن خاصی نیست و کار پزشکی بازنشستگی ندارد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر بازنشستگی پزشکان در امر طبابت، اظهار کرد: بر اساس قانون و عرف جامعه پزشکی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و به طور کلی طبابت محدود به سن خاصی نیست، زیرا کار پزشکی، بازنشستگی ندارد و نمی‌توان سنی را جهت طبابت تعیین کرد.

او ادامه داد: در تمام دنیا و حتی کشورمان برای انجام عمل‌های جراحی برخی محدودیت‌های سنی و دیگر مسائل وجود دارد، اما به طور کلی اگر پزشکان در سنین بالا توانمندی انجام هرگونه عمل جراحی را داشته باشند، از نظر مصوبات سازمان نظام پزشکی و حتی دستورالعمل وزارت بهداشت، هیچگونه مشکلی جهت انجام کار طبابت ندارند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: بر اساس ماده ۳۴ قانون سازمان نظام پزشکی، اگر پزشکان از توانمندی‌های لازم جهت انجام طبابت یا عمل‌های جراحی را داشته باشند، هیچگونه محدودیتی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی آن‌ها وجود ندارد؛ امروزه برخی از پزشکان در ۸۰ سالگی و بالاتر مشغول به طبابت و انجام مشاوره‌های بهداشتی و درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستند.

جهانگیری گفت: اگر پزشکان در منصب‌های دولتی مشغول به فعالیت باشند، بر اساس قانون سنوات در آن شغل بازنشسته می‌شوند، اما از نظر حرفه پزشکی می‌توانند به کار خود در امر طبابت ادامه دهند.

او تاکید کرد: بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی مجوز پزشکان را به شرط دارا بودن توانمندی‌های لازم و کارآمدی از نظر جسمی و دیگر مسائل در رشته کاری تمدید می‌کند و به طور مسلم افرادی که دیگر توانایی‌های لازم را برای کار پزشکی نداشته باشند، مجوز و پروانه فعالیتشان تمدید نمی‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: