کد خبر: ۲۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 09
ایران به سازمان بین المللی بهداشت تعهد کرده است که تا سال ۱۴۱۰ مرگ و میر‌های قابل پیشگیری را به صفر برساند و در این خصوص کار‌های آموزشی خوبی در مراکز خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشت به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌گیرد
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: ایران تا سال ۱۴۱۰ به سازمان بهداشت جهانی متعهد شده است که میزان مرگ‌های قابل پیشگیری را به صفر برساند.

به گزارش شفاآنلاین،بخشنده رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت کاهش فوت کودکان است و در این خصوص اقدامات آموزشی و پیشگیرانه‌ای در مراکز جامع سلامت <Health>و پایگاه‌های بهداشت انجام داده است.
 
او ادامه داد: کودکان روستایی بیشتر از سایر مناطق در معرض خطر قرار دارند و اگر دسترسی به مراکز درمانی در حد ایده‌عالی نباشد میزان مرگ و میر در این مناطق بیشتر از شهر‌ها است.
 
رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تاکید کرد: کودکان زیر ۵ سال بر اثر حوادث ترافیکی، غرق شدگی و حتی سقوط فوت می‌کنند که در این میان مرگ ۴۳ درصد از کودکان مربوط به سوانح ترافیکی و ۷ درصد مربوط به سقوط و ۷ درصد به دلیل مسمومیت جان خود را از دست می‌دهند.

بخشنده با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از کودکان زیر ۵ سال به دلیل غرق شدگی فوت می‌کنند، افزود: در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و روستا‌ها غرق شدگی یکی از علت‌های اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است و بر اساس گزارش‌های دریافتی ۵ درصد از کودکان به دلیل تماس با آب داغ و حرارت بالا جان خود را از دست می‌دهند.

او تاکید کرد: در برخی مناطق مانند آبادان حوادث انسداد تنفسی یکی از علت‌های اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال است و در برخی از استان‌ها به دلیل نبود مراقبت کافی از کودکان و رفتن اشیا مختلف به داخل حلق باعث خفگی و حتی منجر به فوت آن‌ها می‌شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت بیان کرد: در برخی از استان‌ها گزارش‌های مبتنی بر بروز مسمومیت با مواد مخدر به ما ارسال شده است، اما به طور کلی وضعیت کشورمان در این زمینه مثبت ارزیابی شده است.

بخشنده ادامه داد: ایران به سازمان بین المللی بهداشت تعهد کرده است که تا سال ۱۴۱۰ مرگ و میر‌های قابل پیشگیری را به صفر برساند و در این خصوص کار‌های آموزشی خوبی در مراکز خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشت به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

او بیان کرد: وزارت بهداشت کتابچه‌های آموزشی در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان تهیه و آن را در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت داده است و به صورت خاصی با وزارت صنایع که قوانین مربوط به صدور مجوز‌های استخر پرورش‌های ماهی را دارد همکاری‌های خوبی را انجام داده، زیرا بسیاری از مرگ و میر کودکان به دلیل غرق شدن در استخر‌های پرورش ماهی است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: