کد خبر: ۲۵۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 13
سعید نمکی در احکامی اعضای کمیته اعتبارات بین‌المللی بیماری کووید ۱۹ را منصوب کرد
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در احکامی اعضای کمیته اعتبارات بین‌المللی بیماری کووید ۱۹ را منصوب کرد.

به گزارش شفاآنلاین،وزارت بهداشت، سعید نمکی روز دوشنبه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رییسی معاون بهداشت، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع، قاسم جان بابایی معاون درمان، محمد رضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو و محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین الملل را به عنوان اعضای این کمیته منصوب کرد.

وی در احکام اعضای این کمیته نوشت: با توجه به تخصیص اعتبار وام بین المللی از سوی بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، به منظور کنترل بیماری کووید ۱۹ و لزوم برنامه ریزی مناسب جهت هزینه کرد اعتبارات تخصیصی، نظر به مسئولیت و تجارب ارزنده جناب عالی، بدینوسیله به عنوان عضو کمیته اعتبارات بین المللی کووید ۱۹ منصوب می‌شوید تا با مسئولیت و هدایت جناب آقای تقوی نژاد نسبت به سیاست گذاری، برنامهریزی و اجرای فوری اقدامات در راستای فراهم آوری زیرساخت لازم و ملزومات مورد نیاز نظام سلامت در مقابل این بیماری جهانی و پیشبرد به موقع امور مربوطه اقدام فرمایید.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اعلام کرده بود: تاکنون ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۴۷۴ نفر رسیده است.

وی گفته بود: تا کنون ۴۳هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۹۳۰ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: