کد خبر: ۲۰۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 18
اولین نشست شورای سیاست گذاری، هفتمین همایش ملی طلای سبز با حضور دکتر مهناز خانوی مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و دبیر علمی هفتمین همایش ملی طلای سبز، در محل سازمان غذا و دارو با حضور جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، با اشاره به برگزاری هفتمین همایش ملی طلای سبز، گفت: معتقدم تحریم­ ها می‌توانند به فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی تبدیل شوند.

به گزارش شفاآنلاین، اولین نشست شورای سیاست گذاری، هفتمین همایش ملی طلای سبز با حضور دکتر مهناز خانوی مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو و دبیر علمی هفتمین همایش ملی طلای سبز، در محل سازمان غذا و دارو با حضور جمعی از اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.

مدیرکل اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی (Traditional)و مکمل سازمان غذا و دارو، با بیان این مطلب که اصلی ­ترین ویژگی هفتمین دوره از همایش طلای سبز، مسائل و چالش ­های فعالان حوزه گیاهان دارویی و فرآورده­ های طبیعی است، گفت: تجربه موفق برگزاری همایش طلای سبز سال گذشته همزمان با اصفهان فارما این دید را برای ما بوجود آورد که برگزاری همایش در کنار بخش صنعت تا چه حد می­ تواند اثرگذاری آن را بیشتر و فضای موجود را تخصصی ­تر کند.

خانوی با اشاره به این مطلب که همایش طلای سبز، رویکردی آکادمی، دانشگاهی و علمی دارد و همچون دوره­ های قبل برای آن امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است؛ اظهار داشت: با وجود اینکه این بخش برای ما بسیار مهم بوده است اما الگوی نمایشگاه موفق ایران فارما که نه تنها داروسازان بلکه سایر متخصصین، صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و... در آن شرکت می­ کنند، به ما این انگیزه را داده است تا همچون نمایشگاه ایران فارما، فضایی را فراهم بیاوریم تا همه متخصصان و علاقمندان بتوانند از برنامه‌های این همایش و نمایشگاه بهره‌مند گردند.

وی گنجاندن بحث ­های اقتصادی در میان سخنرانی ­ها و مقالات را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: معتقدم تحریم­ ها می‌توانند به فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی تبدیل شوند. به‌طور مثال تولیدکنندگان داخلی می‌توانند روی بحث بسته‌بندی که همیشه محصولات داخلی در مورد آن مشکل داشته‌اند، کار کنند و نمایش درست ­تری از محصولات خود ارائه دهند.

خانوی، گروه هدف همایش را به غیر از فعالان عرصه گیاهان دارویی، پزشکان، صاحبان صنایع و مهندسین رشته ­های مختلف دانست که نگاه اقتصادی به این رویداد دارند که اتفاقا بسیار لازم و ضروری است و خلاء آن درک می­ شود.

وی، مطلع بودن از اقتصاد کشاورزی، فرآورده ­های گیاهی و توجه به جایگاه گیاهان بومی را از دیگر محورهای مهمی دانست که باید در هفتمین همایش ملی طلای سبز مورد توجه قرار گیرند و حمایت از تولید ملی و کارآفرینی در حوزه فرآورده‌های طبیعی، شناسایی موانع تولید فرآورده‌های طبیعی، ارائه راهکارهای افزایش(Increase) صادرات فرآورده‌های طبیعی، ارائه راهکارهای حمایت از حق مالکیت معنوی در فرآورده‌های طبیعی، ارائه افزایش اثرگذاری رسانه‌ها در معرفی جایگاه واقعی فرآورده‌های طبیعی را، از اهداف هفتمین همایش طلای سبز عنوان کرد.

هفتمین دوره همزمان با نمایشگاه بزرگ ایران فارما ۲۰۱۸ از ۲ تا ۴ مهر  ۹۷، در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می­ شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
پس بهتره دولت تمامی تلاشش رابکنه تاتحریم هاماندگارشوند!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: