کد خبر: ۲۵۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 17
هدف از تشکیل مجمع سلامت درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در مقوله سلامت است
شفاآنلاین>سلامت> مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجمع سلامت در ۳۱ استان و تمام شهرستان‌های کشور به منظور اجتماعی کردن مقوله سلامت تشکیل شد.

حمید اخوان روز یکشنبه در آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع مجمع‌های استانی تشکیل دهنده مجمع ملی سلامت است که مجمع آن در اوایل اردیبهشت ۹۹ تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل مجمع سلامت<Health> درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در مقوله سلامت است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تنهایی قادر به  تامین سلامت جامعه نیست و همه سازمان‌ها و بخش ها مانند رسانه، آموزش و پرورش و امامان جمعه باید در اجتماعی شدن مقوله سلامت کمک کنند.

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: طرح« هر خانه یک پایگاه سلامت » یکی از طرح‌های خوب است که با هدف اجتماعی کردن مقوله سلامت به صورت آزمایشی در کشور در حال اجرا است و به زودی به صورت فراگیر اجرا می شود.

اخوان خاطرنشان کرد: پیشگیری مهمترین عامل در تامین سلامت جامعه است و افراد جامعه باید نسبت به سلامت خود باشند و احساس مسوولیت کنند و مجمع سلامت در واقع به دنبال تحقق این هدف است.

مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای سواد سلامت و بهبود سبک زندگی سالم مقوله مهم در تامین سلامت جامعه است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مجمع سلامت به منظور درگیر کردن تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه در مقوله سلامت اجتماعی شکل گرفته و امروز دومین مجمع سلامت استان سمنان با حضور  اخوان مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سالاریان‌زاده مشاور دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: