کد خبر: ۲۱۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 20
مدیرکل تشکیلات،تحول اداری وزارت بهداشت اعلام کرد :
باتوجه به کنترل بیماری ها و پیشگیری و مراقب های بهداشتی مطلوب به وسیله دانشکده ایرانشهر ، این دانشگاه خط مقدم حوزه بهداشت است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد مهران امینی فرد رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت :این دانشگاه با وسعت حدود ۱۰۰هزارکیلومتر مربع،۱۰ شهرستان و جمعیت تحت پوشش بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰هزارنفر به بیش از ۵۱درصد جمعیت استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند .

وی ادامه داد: این شهرستان با یکی از پرخطرترین کشورهای جهان از لحاظ بهداشتی حدود ۳۰۰کیلومتر مرز مشترک دارد و باوجود انواع بیماریهای واگیر و شایع در آن سوی مرز کشور همکاران این دانشکده علیرغم کمبود شدید نیرو و شرایط سخت جغرافیایی باروحیه جهادی و تمام توان درحال مراقبتهای بهداشتی هستند.

وی با اشاره به وجود جاده های پرتردد روستایی صعب العبور و آمار بالای حوادث ترافیکی و ازطرفی دارابودن پایین ترین شاخص تخت بیمارستانی کشور در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ،بر ارتقا چارت نیروی انسانی و افزایش پست های سازمانی به منظور اخذ مجوز جذب نیروی موردنیاز تاکید کرد و افزود:به منظور تامین نیروی بومی ماندگار نیاز به ارتقا کیفی حوزه آموزش با افزایش اعضای هیات علمی و صدور مجوز رشته مقطع موردنیاز بر اساس طرح آمایش آموزشی است.

دکتر سالاریان زاده مدیرکل تشکیلات وزارت بهداشت نیز در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد تحسین برانگیز دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در خصوص کنترل بیماریها و پیشگیری و مراقبتهای بهداشتی مطلوب و همچنین پاسداری و حراست بخش مهمی از مرزهای سلامت کشور  از این مجوعه به عنوان خط مقدم حوزه بهداشت نام برد و باتوجه به بازدیدهای صورت گرفته  از مراکزبهداشتی و درمانی ایرانشهر،چابهار و نیکشهر و وضعیت خدمات رسانی مطلوب علیرغم کمبودفضای فیزیکی بهداشتی درمانی و نیروی انسانی در تمام سطوح جهت ارتقا چارت تشکیلاتی به منظور رفع بخشی از کمبود نیروی انسانی قول مساعد داد.  

لازم به ذکر است این جلسه باحضور مدیرکل تشکیلات وزارت بهداشت،مدیر کل توسعه سازمان و تحول اداری وزارت بهداشت،رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر،معاونان  توسعه،بهداشت،درمان،اجتماعی و مدیران حوادث در محل دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: