کد خبر: ۲۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 07
از همه کسانی که سخت تلاش می‌کنند تا از زندگی ما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند، تشکر می‌کنیم
شفاآنلاین>سلامت>اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی بهداشت - که با یکی از شدیدترین بحران‌های حوزه سلامت همزمان شده است - در چند توئیت، از کارکنان خط مقدم مبارزه با این بیماری همه‌گیر ویروسی سپاسگزاری کرد.

به گزارش شفاآنلاین،این اتحادیه امروز (سه‌شنبه ۱۹ فروردین) در توئیتی نوشت: ما امروز را نه تنها روز جهانی بهداشت، که سال جهانی پرستار و ماما می‌دانیم. ما به همه کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، به ویژه پرستاران و ماماها که از خانواده خود دور مانده تا از ما مراقبت کنند، ادای احترام می‌کنیم.  

اتحادیه اروپا امروز در توئیت دیگری، از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان «قهرمان» یاد و از آنها قدردانی کرد و نوشت: از همه کسانی که سخت تلاش می‌کنند تا از زندگی ما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند، تشکر می‌کنیم.  

سازمان جهانی بهداشت نیز در صفحه رسمی توئیتر خود با ادای احترام به کادر درمان نوشت: سال ۲۰۲۰ سال جهانی پرستاران و ماماهاست. امسال در روز جهانی بهداشت ما نقش حیاتی را که پرستاران و ماماها در دستیابی به سلامت همگان بازی می‌کنند، برجسته می‌سازیم.  

پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت در پایگاه اطلاع‌رسانی خود، در روز جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ خواسته بود که از پرستاران و ماماها پشتیبانی شود.  

در بیانیه‌ای که در این پایگاه منتشر شده، آمده است: پرستاران و ماماها که بیش از نیمی از نیروی کار بهداشتی را تشکیل می‌دهند، خدماتی شامل ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی و مراقبت را در طول زندگی افراد از بدو تولد تا مرگ ارائه می‌دهند. در این سال بین‌المللیِ پرستار و ماما، روز جهانی بهداشت ۲۰۲۰ با شعار «حمایت از پرستاران و ماماها»، نگاهی به نقش مهم این افراد می‌اندازد.  

بیماری کووید-۱۹ که منشا آن شهر ووهان چین بوده، تاکنون به یک میلیون ۳۶۰ هزار نفر سرایت کرده و جان نزدیک به ۷۶ هزار نفر را در جهان گرفته است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: