کد خبر: ۲۰۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 18
سرطان پروستات در بافت های پروستات (غده ای در سیستم تناسلی مردان) ایجاد می شود و یکی از علل اصلی سرطان در مردان بالا ۶۰ سال است
شفاآنلاین>سلامت> سرطان پروستات سومین سرطان شایع بعد از سرطان های ریه و دهان در بین مردان است.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان پروستات در بافت های پروستات (غده ای در سیستم تناسلی مردان) ایجاد می شود و یکی از علل اصلی سرطان در مردان بالا ۶۰ سال است.

در اکثر موارد، بیماری به کُندی پیشرفت می کند و حتی ممکن است ناشناخته باقی مانده و هیچ مشکلی ایجاد نکند.

برخی از انواع این سرطان، تهاجمی بوده و به سایر بخش های بدن گسترش می یابند و درمان شان دشوار است.

معمولا علائم این بیماری مشکل در ادرارکردن، وجود خون در ادرار و اختلال در عملکرد جنسی است. در ادامه راه های کاهش ریسک ابتلا به سرطان (Cancer)پروستات آمده است.

رژیم غذایی کم چرب: مصرف مواد غذایی پرچرب نظیر گوشت ها، روغن ها، غذاهای فرآوری شده، محصولات لبنی (شیر، پنیر و غیره) را محدود کنید. می توانید از چربی های گیاهی نظیر روغن زیتون به جای چربی های حیوانی استفاده کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید: میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که ریسک سرطان پروستات را کاهش می دهند. مصرف میوه و سبزیجات موجب می شود زودتر احساس سیری کنید و در نتیجه تمایل کمتری برای مصرف غذاهای پرچرب داشته باشید.

ماهی: ماهی های چرب نظیر سالمون و ماهی تُن حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که با کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات مرتبط هستند. راه دیگر افزودن امگا۳ به رژیم غذایی، مصرف دانه کتان است.

وزن سالم: مردان دارای شاخص توده بدنی ۳۰ یا بالاتر، در معرض ریسک بالا سرطان پروستات قرار دارند. توصیه می شود افراد چاق(Obese) با ورزش و انتخاب رژیم غذایی سالم، وزن شان را کاهش دهند.

علاوه بر موارد فوق توصیه می شود افراد دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این سرطان تحت چکاپ منظم قرار گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: