کد خبر: ۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
وزیر رفاه:
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزار روز باقیمانده از فعالیت وی در حوزه وزارت گفت: در این مدت ابعاد جدیدی از بیمه‌ها شکوفا خواهد شد و مفهوم امنیت اجتماعی را به جامعه نشان می‌دهیم.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت با موضوع چشم انداز بیمه سلامت در برنامه ششم توسعه مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما هزار روز فرصت داریم که بتوانیم خدمات خود را به مردم ارائه کنیم، این زمان کمی است و باید کارهای اساسی در آن انجام شود.

وی ادامه داد: ما در طول یک سال گذشته سازمان‌های بیمه گر را فعال کردیم و یک نمونه آن سازمان تأمین اجتماعی است که با گذشته قابل قیاس نبوده، سیاسی نیست و به سازمانی کارآمد تبدیل شده است. که یکی از دغدغه‌های آن ارتقای کیفیت زندگی مستمری بگیران است.

وزیر رفاه افزود: ما در طرح بیمه سلامت ظرف دو ماه حدود شش میلیون نفر را تحت پوشش بیمه همگانی قرار دادیم و بنا داریم با اصلاح ساختار بیمه‌ها و مطالعات بیشتر طرح تجمیع بیمه‌ها را در آینده انجام دهیم و هم اکنون این طرح را برای ارائه نظرات کارشناسی به گفتگوی اجتماعی گذاشته‌ایم.

ربیعی همچنین گفت: گفت‌وگو پیرامون بیمه‌ها مدت‌هاست که جریان دارد اما بیمه به عنوان عنصر دست دوم مطرح بود در حالی که امروز به بیمه‌ها به عنوان جریان کارآمد و موثر نگاه می‌شود. ما قصد داریم در هزار روز باقی مانده از عمر کاری در این دولت ابعاد جدیدی از بیمه‌ها را شکوفا کنیم و مفهوم امنیت اجتماعی را به جامعه نشان دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید داشتن سیاست رفاهی منسجم است چرا که قبلا اقدامات رفاهی به طور پراکنده انجام می‌شد و براثر بخشی از فشارها هیچ زمانی کارآمد نبود. اولین گامی که در این دولت برداشته شد پذیرفتن صورت مسئله بود چرا که در هشت سال گذشته به رغم وجود ارز زیاد که از منابع نفتی نیز پیشی گرفت مشکل فقر و بیکاری حل نشد و این به این دلیل بود که سیاست های رفاهی منسجم نبود.

وزیر رفاه بیان کرد: این دولت فقر، نابرابری، مستمری بگیران، کارگران و روستاییان را می‌بیند و دیدن حاشیه‌های بی‌صدا و مشغول نشدن به متن پرصدا یکی از موفقیت‌هایی است که باید آن را ادامه دهیم.

ربیعی افزود: امیدی که در دل مردم از ناحیه نظام سلامت ایجاد شده باید باقی بماند و ما به هر قیمتی باید در موفقیت این طرح تلاش کنیم و دو روی سکه ساختار و نظام ارائه خدمات را در عین کارکرد مستقل هر یک با یکدیگر هماهنگ کنیم. این طرح در هماهنگی مطلق و ایستادن در کانون وظایف موفق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف در حوزه بیمه ها یکپارچگی آنها بود این تکلیف سالها اجرا نشده اما دلیل آن عدم تمایل نبوده بلکه دیدن برخی مشکلات اجتماعی، عدم امادگی ساختارها، ناکافی بودن میزان ارتباطات و تعاملات میان دستگاه‌ها و تنش های حاصل از این اقدام از دلایل آن بوده است. ما بیش از شش ماه روی این طرح مطالعه کردیم و امروز با عنوان طرح بیمه سلامت پایه و یکسان برای همه ایرانیان آن را رونمایی کرده و به گفتگوی اجتماعی می‌گذاریم.

وزیر رفاه در مورد اهداف این طرح به پنج مورد اشاره کرد و گفت: ادامه بیمه کسانی که قبلا تحت پوشش بیمه‌ای بودند، امتداد حرکت بیمه کردن افراد فاقد بیمه، برداشتن گام اجرایی در تجمیع بیمه‌ها، از بین بردن چالش اجرای بیمه‌ها و نیم نگاهی به اجرای مفاد قانون برنامه پنجم از اهداف این طرح است ضمن اینکه این طرح از سه لایه بیمه پایه سلامت رایگان بیمه اجتماعی و خدمات بیشتر آن و بیمه تکمیلی برخوردار است.

ربیعی در پایان گفت: کمک کنیم که خرید راهبردی به خوبی انجام شود و به سمت عادت زدایی از عادت‌هایی برویم که منابع را به هدر می‌دهد.

تسنیم

برچسب ها: وزیر رفاه ، بیمه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: