کد خبر: ۳۴۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 08
در حال حاضر بازنشستگان مبلغی اضافه برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند و از شرکتِ متولیِ بیمه تکمیلی هم رضایت ندارند. آتیه‌سازان حافظ خدماتِ درمانی را آنچنان که باید به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد

شفا آنلاین:عمومی> " در حال حاضر بازنشستگان مبلغی اضافه برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند و از شرکتِ متولیِ بیمه تکمیلی هم رضایت ندارند. آتیه‌سازان حافظ خدماتِ درمانی را آنچنان که باید به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد."

 به گزارش شفا آنلاین عیدعلی کریمی -دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین- ضمن بیان این مطلب و در انتقاد از بیمه درمانِ کارگران و بازنشستگان گفت: ما با اصل و اساسِ بیمه تکمیلی مخالف هستیم. قانون الزام، تأمین اجتماعی را ملزم به پرداختِ صفر تا صدِ هزینه‌های درمان کرده است، پس وقتی از نیازِ بازنشستگان و کارگران به بیمه تکمیلی می‌گوییم یعنی این قانون اجرا نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای اجرای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازنشستگان مبلغی اضافه برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند و از شرکتِ متولیِ بیمه تکمیلی هم رضایت ندارند. آتیه‌سازان حافظ خدماتِ درمانی را آنچنان که باید به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد درحالیکه بیمه تکمیلی، همانطور که از نامش پیداست، باید تکمیل کننده خدمات درمانی باشد. در اینجا اما نه بیمه مادر می‌تواند خدماتِ درمانی مناسب را ارائه دهد و نه بیمه تکمیلی خدماتِ تکمیلی را پوشش می‌دهد.

کریمی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی ۵۰درصد از هزینه‌ی بیمه تکمیلی را پرداخت می‌کند، اما من معتقدم پولی که سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند در واقع به هدر می‌رود. این وسط تنها عده‌ای سود می‌کنند و سرِ بازنشستگان بی‌کلاه می‌ماند، چون بازنشستگان آنطور که باید از شرکت بیمه‌پرداز خدمات نمی‌گیرند. البته این امکان وجود دارد که برخی از بازنشستگان برخی خدمات را از این شرکت بگیرند اما مسئله این است که دستیابی به خدمات بیمه تکمیلی نه واقعا تکمیلی و جامع است و نه آسان.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کار به جایی رسیده که بیمه مادر ما در بسیاری از بیمارستان‌ها خصوصی مورد قبول قرار نمی‌گیرد. مثلا در بیمارستان مهرگان قزوین بیمه تأمین اجتماعی را نمی‌پذیرند. از طرفی برخی از پزشکان به دلیلِ تعرفه‌های بالای بیمارستان‌های خصوصی، بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی می‌کشانند. ببینید این وضعیت چه فشاری بر بازنشسته وارد می‌کند؛ از یک طرف گاهی مجبور می‌شود از بیمارستان خصوصی خدمات بگیرد، اگر در آن بیمارستان بیمه مادر و بیمه تکمیلی پذیرفته نشود، بازنشسته مجبور می‌شود هزینه را از جیبِ خود پرداخت کند و بعد هم برود هفت خوان رستم را طی کند تا بلکه بتواند بخشی از پولِ خود را پس بگیرد.

این فعال کارگری گفت: با مستمریِ ناچیزی که بازنشسته می‌گیرد، تأمین هزینه‌های درمان بسیار سخت است. اگر قرار نیست تأمین اجتماعی به وظیفه خود عمل کند و قانون الزام را اجرا، پس قراردادِ بیمه تکمیلیِ بازنشستگان را باید با شرکتی بست که بتواند خدماتِ تکمیلی و در دسترس به بازنشستگان ارائه دهد. باید از بازنشستگان نظرسنجی شود تا ببینند از خدماتِ شرکتِ آتیه‌سازان حافظ راضی هستند یا نه، اگر رضایت ندارند باید این شرکت را تغییر داد. این حداقلی‌ترین کاری است که می‌توان برای بازنشستگان انجام داد.

کریمی بیان کرد: اینکه هر سال همین قرارداد را با همین شرکت تمدید می‌کنند، بدونِ آنکه رضایت بازنشستگان را جویا شوند، هم غیرمنصفانه و هم مغایر با قوانین است. بارها گفته‌اند که بیمه تکمیلیِ بازنشستگان برای شرکتی متولی، زیان‌بار است، اگر زیان دارد چرا هر سال قرارداد را تمدید می‌کنند؟ آقایان هیچ گزارش کاری هم ارائه نمی‌دهند.

این فعال کارگری به ایلنا گفت: چرا از شرکتهای مختلف استفاده نمی‌شود؟ می‌توان بیمه تکمیلی بازنشستگانِ هر چند استان را به یک شرکت سپرد و عملکردِ آن‌ها را در نهایت ارزیابی کرد. متاسفانه کانون عالی بازنشستگان هم فقط قرارداد را امضا و بعد کار را رها می‌کند! ما بارها درخواست کرده‌ایم که یک کمیته تخصصی پرونده‌ها را بازرسی و همه جوانب کار را ارزیابی کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: