کد خبر: ۳۴۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 08
مکمل‌های زنجبیل‌دار می‌توانند مفید باشند ولی گروه‌های خاصی از افراد وجود دارند که احتمالاً باید از مصرف آن اجتناب کنند.
شفا آنلاین:سلامت> زنجبیل یک گیاه باورنکردنی است. فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. به همین دلیل، بومی‌ها و محلی‌ها در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها قرن هاست که از آن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. امروزه مکمل‌های زنجبیل به صورت مصنوعی تولید می‌شود ولی به گیاه طبیعی بسیار نزدیک است. مکمل‌های زنجبیل می‌توانند مفید باشند، ولی گروه‌های خاصی از افراد وجود دارند که احتمالاً باید از مصرف آنها اجتناب کنند.
افراد مبتلا به بیماری های قلبی
به گزارش شفا آنلاین زنجبیل می‌تواند با داروهای خاصی که برای درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شوند، مانند رقیق‌کننده‌های خون، تداخل داشته باشد و خطر خونریزی را افزایش دهد.

افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا

زنجبیل تولید صفرا را تحریک می کند که می‌تواند به بهبود هضم کمک کند. با این حال، برای افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا، این می تواند مشکل ساز باشد. صفرا در کبد تولید و در کیسه صفرا ذخیره می شود. هنگامی که کیسه صفرا ملتهب یا سنگ کیسه صفرا دارد، تولید صفرا مختل می شود و منجر به درد و ناراحتی می شود. زنجبیل می تواند با افزایش تولید صفرا، این وضعیت را تشدید کند، که می تواند باعث درد و ناراحتی بیشتر شود.

افراد مبتلا به دیابت

زنجبیل سطح قند خون را کاهش می‌دهد، که می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. با این حال، زنجبیل می‌تواند برای افرادی که داروهایی برای کاهش سطح قند خون مصرف می‌کنند خطرناک باشد. زنجبیل می تواند با این داروها تداخل داشته باشد و باعث کاهش بیش از حد قند خون شود که منجر به هیپوگلیسمی شود.

زنان باردار

برخی شواهد نشان می‌دهد که چای زنجبیل نباید نزدیک به زایمان مصرف شود، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. زنان باردار با سابقه سقط جنین، خونریزی واژینال یا مشکلات لخته شدن خون نیز باید استفاده از محصولات زنجبیل را متوقف کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: