کد خبر: ۹۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 21
رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی:
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی با بیان اهمیت پژوهش در حوزه های رفاه و تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی از دانش و اندیشه نخبگان جامعه استفاده می کند.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر شهرام غفاری در سمینار "آموزش عالی و سیاستگذاری رفاه و تأمین اجتماعی؛ پیوند نظر و عمل" که در سالن جابر بن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد؛ گفت: منزلت دانش به کاربرد آن است، اینکه چطور از دانش در اجرا استفاده کنیم از موضوعات مهم در جهان است.
وی با بیان اینکه سیاستگذاری باید عالمانه و دانش مدارانه باشد، اظهار داشت:  دولت ها نیاز به مشارکت فکری و استفاده از دیدگاههای دانشمندان دارند و باید از نظرات نخبگان جامعه استفاده کنند.
دکتر غفاری با بیان اینکه ارتباط مناسب میان دانشگاهها و سازمان ها از سمینارهای علمی آغاز می شود، افزود: در این نشست ها باید به بررسی شکاف میان علم و عمل و تجارب کشورها در این مورد بپردازیم.
رئیس موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به بررسی انواع شکاف بین علم و عمل پرداخت و گفت: شکاف های دانشی، فرهنگی، فعالیتی، موضوعی، زمانی و شکاف ناشی از روزمرگی و کار یکنواخت از عواملی هستند که میان علم و عمل فاصله ایجاد می کنند.
دکتر غفاری با تأکید بر اینکه دانشگاهها باید فعالیت هایی را مورد پژوهش قرار دهند که کاربردی باشند، افزود: دانشگاه ها و مخاطب آنها باید تشنه علوم نوین باشند و ارتباط دو سویه میان دانشگاهها و سازمان ها ایجاد شود.
وی گفت: دولت و سازمان ها برای برخورداری از نیروی فکر و اندیشه صاحبنظران، از نخبگان برای حضور در تصمیمات و سیاستگذاری دعوت می کنند.
دکتر غفاری تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در این برهه به فکر و اندیشه نیروهای نخبه جامعه اهمیت قائل شد و به همین منظور موسسه عالی پژوهش را راه اندازی کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: