کد خبر: ۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 06
شفاآنلاین :اجتماعی >وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در جلسات آینده بررسی دستمزد حضور خواهم یافت.
به گزارش شفاآنلاین  علی ربیعی ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری، برنامه‌های متعددی در حمایت از دانشجویان و جوانان کارآفرین دارد که طرح‌های کارآفرینانه از جمله این طرح‌هاست و اجرای آن گام موثری در جهت کاهش بیکاری در کشور خواهد بود.

وی درباره زمان تعیین دستمزد کارگران، افزود: موضوع دستمزد کارگران به شکل سه جانبه و در جلسات میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت همچنان در دست بررسی است و شخصا در جلسه‌های آینده حضور خواهم داشت و از نزدیک در جریان امر قرار خواهم گرفت.

ربیعی همچنین از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: درصددیم تا حقوق و دستمزد بازنشستگان را به صورت پلکانی افزایش بدهیم.

وی که در حاشیه اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت سخن می‌گفت، از تلاش برای کاهش نرخ بیکاری تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد و افزود: راهبرد دولت در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال، تک رقمی شدن بیکاری است از این رو درصدد هستیم که تا پایان کار دولت تدبیر و امید، این هدف را بر مبنای نظام عرضه و تقاضای نیروی کار محقق کنیم.

به گفته وی، ایجاد اشتغال در صنایع پیشرفته و بهبود فضای کسب و کار به تناسب نیازها در مناطق مختلف کشور از جمله رویکردهایی است که دولت در دستور کار دارد تا متناسب با ظرفیتها و امکانات هر منطقه برای بیکاران شغل ایجاد شود.

پیش‌بینی دانشجویان از شغل آینده خود
وی تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای در دانشگاهها را حایز اهمیت دانست و افزود: دولت در نظر دارد تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه شغل آینده خود را نیز پیش‌بینی کنند.

وزیر کار در ادامه بر ضرورت تشکیل انجمن ملی نخبگان مهارتی تاکید کرد و از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولان امر خواست تا با تشکیل این انجمن،‌ فعالیت نخبگان مهارتی را رصد کنند.

وی برگزاری مسابقات مهارت را گام موثری در جهت شناسایی استعدادهای برتر و نخبه مهارتی دانست و متذکر شد: کشف استعدادهای برتر و ارتقای مهارت این افراد در سطح ملی موجب می شود تا در آینده مسیر ورود آنها به بازار کار هموارتر شود.

ربیعی تاکید کرد:هر کشوری که بخواهد در عرصه ملی و بین‌المللی پیشتاز باشد باید نیروهای ماهر و متخصص و خلّاق در اختیار داشته باشد از این رو تربیت افراد متخصص و ماهر در کشور را راهکاری اساسی برای توسعه اشتغال و اقتصاد کشور می‌دانیم.

به اعتقاد وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، آموزش نیروهای کار متناسب با فضای کسب و کار تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و همین امر به افزایش بیکاری در کشور دامن زده است.

ربیعی با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: با فراگیری این مهارت‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان می‌توانیم مسیر توسعه اشتغال در کشور را با سهولت طی کنیم و به سمت تک رقمی کردن نرخ بیکاری برویم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
همکاران عزیز بازنشسته لطفا توجه فرمایید در جلساتی که با مسئولین دولت و یا نمایندگان مجلس داریم همصدا باشیم و گول فرافکنی و ... آنها را نخوریم : ما بازنشستگان خواهان اجرای تبصره 3 ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس ماده 64 همان قانون و یا همسان سازی حقوق با شاغلین هم رتبه خود هستیم .در سال های تحریم به علت مشکلات دولت ها ، حقوق متناسب با تورم افزایش نیافته است و دولت ها فوق العاده های کارکنان را پرداخت نکرده اند حال که دولت یازدهم نسبت به پرداخت فوق العاده ها اقدام می کند لازم است بازنشستگان نیز مورد توجه قرارگیرند در غیر اینصورت شکاف حقوق ها چند برابر می شود ضمنا گروه بندی این قشر و افزایش های خلاف قانون خود نوعی تبعیض است و نگرانی هر چه بیشتر بازنشستگان را به دنبال دارد.خاطر نشان می شود افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق بالای یک میلیون و پانصد هزار توامان در سال 95 همانند شاغلین ظلمی بزرگ است چون شاغلین فرهنگی سال 94 هم مشمول افزایش فوق العاده شغل شدند و هم مشمول رتبه بندی لذا می بایستی حداقل 25 درصد به حقوق تمامی بازنشستگان فرهنگی علاوه بر افزایس سالانه اضافه می شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: