کد خبر: ۱۰۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >ساده، قدبلند، لاغر و سبزه بزرگترین خصوصیات ظاهری «سجاد یعقوبی» ۲۳ ساله است که حالا توانسته با همین سن کم تبدیل به یکی از بزرگترین افتخارات کشور تبدیل شود.
به گزارش شفاآنلاین، سجاد متولد «ماکو» دورترین شهر شمال غربی کشور در استان آذربایجان غربی واقع در مرز ایران و ترکیه است.

وی سومین فرزند و تک پسر خانواده است برای همین باید بسیاری از آرزوهای پدر و مادرش را برآورده کند. با اینکه او در شهری زندگی می کرد که امکانات تحصیلی و آموزشی بسیار پایین تر از شهرهای بزرگ بود اما هیچ کدام از این کمبودها نتوانست تلاش و پیشرفت سجاد را متوقف کند.

او در کودکی علاقه زیادی به بازکردن و خراب کردن ربات های اسباب بازی و ماشین آلات مختلف داشت و یکی از تقریحات سالمش سردرآوردن از شیوه عملکرد ربات ها و ماشین ها در وسایل خانه بود. تا جایی که پول توجیبی هایش را خرج خرید قطعات رباتیکی می کرد تا از این دنیای شگفت انگیز سر در بیاورد.

در یکی از جشن های تولد سجاد پدرش تصمیم گرفت برای خوشحال کردن پسرش یک تلفن همراه بخرد تا با او بتواند به راحتی در مکان های مختلف ارتباط برقرار کند. اما درست فردای همان روز وقتی پدر برای پیدا کردن سجاد بارها با شماره همراهش تماس گرفت؛ فهمید اتفاقی افتاده و نمی تواند پسرش را به صورت تلفنی پیدا کند. بعد از این اتفاق آقای بازیگوش اعتراف کرد که تلفن همراهش را برای خرید قطعات رباتیکی فروخته است.


در سفر به رشته رباتیک، دنیای جدیدی پیش روی سجاد باز شد که توانست او را تا قله های بلندی از افتخارات سوق دهد. اما او برای رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی کشید. در دوران مدرسه منفی بافان زیادی سعی کردند که او را از رسیدن به رویاهایش دور کنند اما پسر نابغه ماکویی با عزم راسخ خود همه را پشت سر گذاشت تا آنجا که زمانی که دانش آموز دوم دبیرستان بود توانست اولین جایزه سراسری رباتیک کشور را از آن خود کند. بعد از آن سجاد مقام دوم ربوکاپ کشور آلمان در سال ۲۰۰۹ و مدال طلای مسابقات ربوکاپ بلژیک را در همان سال دریافت کرد.

اما این تازه شروع راه بود. سجاد دوره دبیرستان را در حالی به پایان رساند که حدود ۴۰ ربات در زمینه های مختلف فوتبال، انسان نما، امداد و نجات، مسیریاب برای جراحی، کشاورزی، نظامی و صنعتی ساخته بود و توانست مقام اول مسابقات روبوکاپ مالزی را در نوآوری و اختراع کسب کند و همچین در مسابقات کره جنوبی جایزه بهترین مخترع زیر ۱۸ سال آسیا را دریافت کند.

یکی از اختراعات بزرگ و کاربردی سجاد که در ۱۶ سالگی ساخته شد، دستگاه تجهیزات ورزش چشم بود. عضلات چشم نیز مانند دیگر عضلات خارجی بعد از فعالیت نیاز به ورزش و استراحت دارند که این دستگاه این کار را از طریق بهبود وضعیت گردش خون در زمان ۵ دقیقه انجام می دهد.

موسسات آموزش عالی زیادی از اروپا و آمریکا تمایل خود را برای تحصیل سجاد در دانشگاه های خود اعلام کردند. اما پدر و مادرش دوست نداشتند تنها پسرشان را به مکان های دور بفرستند. برای همین هم اکنون این نابغه جوان با دریافت یک بورس تحصیلی از دانشگاهی در ترکیه در حال تحصیل است.

بعد از آن سجاد تصمیم گرفت  که با راه اندازی یک شرکت خصوصی اختراعات خود را به فروش برساند. روزنامه تايمز تركيه سجاد يعقوبي را در سال گذشته ميلادي به عنوان چهره جوان دانشمند سال خود معرفي كرده است.

این کار آفرین جوان این روزها چهره بین المللی با اختراعات خود گرفته بطوری که با اختراعات میلیون دلاری که در دست دارد، توجه مشتریان زیادی را به خود معطوف کرده است. این جوان ایرانی اواخر سال میلادی در بزرگترین نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی لاس وگاس آمریکا آخرین اختراعات و یافته ها و محصولات جدید خود را به نمایش خواهد گذاشت. بدون شک آینده درخشانی برای بیل گیتس آینده ایران سجاد یعقوبی وجود خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: