کد خبر: ۷۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
رئیس انجمن بیمارستان های خصوصی تهران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیمارستان های خصوصی تهران تأکید کرد: متأسفانه عدم همکاری بیمه ها تکمیلی یک حلقه معیوب است که تمام بیمارستان ها را گرفتار کرده و با ادامه این اوضاع بیمارستان های خصوصی به ورشکستگی می رسند.

دکتر کوروش شمیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: بیمه های تکمیلی پس از عقد قرارداد طبق قانون بعد از ارسال صورت حساب ها توسط بیمارستان ها باید بعد از 6 ماه تا یک سال 60درصد پول را پرداخت و حداکثر طی 2 ماه به پرونده ها نیز رسیدگی و مانده حساب را پرداخت نمایند. این در حالی است که بیمارستان های خصوصی از بیمه ها طلب های میلیاردی دارند و آنها هم بدهی هایشان را پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه این یک حلقه معیوب است که تمام بیمارستان ها دچار گرفتاری شده اند که بیمه ها حرکتی نمی کنند.درعین حال بیمه ها به ما می گویند که پول نداریم، به ما پول نمی دهند و هر زمان که دولت به حساب ما پول ریخت ما هم پرداخت می کنیم.اما ما معتقدیم این موضوع به ما ارتباطی ندارد، زیرا زمانی که قرارداد دو طرفه بسته می شود به طور حتم باید اجرا شود.

Bildergebnis für ‫بیمارستان های خصوصی‬‎

وی اظهار داشت:این درحالی است که بیمه های تکمیلی از مردم، درست یا غلط حق بیمه را می گیرند. اما دراین میان پرداخت انجام نمی دهند. نتیجه آن هم ضرر بیمارستان، گرفتار شدن مردم و تغییر کیفیت خدمات به تدریج از نوع عالی به متوسط و زیر متوسط است.

استاد جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: نکته مهم آن که حقوق پرسنل، آب، برق، گاز، خدمات بیمار، اتاق عمل و تجهیزات و... همواره سر جایش است .ضمن اینکه تعهد بیمه وجود دارد اما اجرا نمی شود، بنابراین بیمارستان ها به تدریج رو به خراب شدن می روند.

وی هشدار داد: اگر این وضعیت ادامه یابد بیمارستان های خصوصی به ورشکستگی می رسند و برای جلوگیری از این مسائل و اداره بیمارستان مجبور به وام گرفتن و کم کردن درصدی از حق العمل همکاران هستیم. در حالی که این کار درست نیست، زیرا تا کجا می شود این کار را انجام داد؟

شمیمی با اشاره به این که وزرات بهداشت با بیمارستان های خصوصی همکاری خیلی خوبی دارد اظهارکرد: وزرات بهداشت تمام بخش نامه ها را( پرداخت 60درصد صورتحساب بیمارستان ها پس از ارسال پرونده ها) ابلاغ کرده اما آنها زیر بار نمی روند؛ زیرا بیمه ها زیر نفوذ وزارت بهداشت نیستند، خودشان در وزارت کارمسئله ای درست کرده اند و چون این دو با یکدیگر هم خوانی ندارند حرف وزارت بهداشت به کرسی نشانده نمی شود. در حالی که با توجه به طرح تحول نظام سلامت اگر قدرت اجرایی بیمه ها را به وزارت بهداشت منتقل کنند امکان دارد که مسئله حل شود اما در غیر این صورت خیلی فکر نمی کنم به جایی برسد.

به گفته وی وضعیت بیمارستان های خصوصی بعد از طرح تحول نظام سلامت در صورتی که بیمه ها به تعهداتشان عمل نمایند رو به بهبودی می رود .اما با ادامه این موضوع و آن که یک قدرتی نباشد تا بیمه ها را از نظر مالی تأمین کند وضعیت بدتری ایجاد خواهد شد.

رئیس انجمن بیمارستان های خصوصی ضمن تبریک انتصاب دکتر نوروزی( مشاور وزیربهداشت در امور بیمارستان های خصوصی کشور) درباره انتظارش از وی نیزبه شفا آنلاین گفت: وی سابقه خیلی خوبی در همکاری درست و منطقی با وضعیت بهداشت و درمان، بیمارستان ها و وزرات بهداشت دارد .پس امیدواریم ایشان بتواند گام مثبت تری را در بهبود شرایط منطقی قوانین و اجرای برنامه ها و تفهیم این که بخش خصوصی 80درصد خدمات درست را به مردم ارائه می دهد و یک بخش درآمدزا نیست بلکه یک بخش درمانی بسیار مهم و سنگین است را بردارد. زیرا تنها دراین صورت است که تا حدودی مشکلات حل خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
مشكل بيمارستانهاي خصوصي تفكرات مديران قديمي و زير ميزي گرفتن اكثر افراد هيات مديره انهاست (٧٠سال به بالا تازه كانديد هيات مديره و مدير عاملي مي شويد كه چكار كنيد ؟)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: