کد خبر: ۷۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
نماینده انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درجه یک تهران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- نماینده انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درجه یک تهران با اشاره به این که بیمه های تکمیلی نرخ های دولتی مصوب دولت را قبول ندارند،هشدار داد: با ادامه یافتن این عدم همکاری به طور قطع بیمارستان های خصوصی با مشکلات جدی نیز مواجه خواهند شد.

دکتر بهرام معظمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر افزود: بیمه ها نرخ های دولتی مصوب دولت را قبول ندارند و مدام دنبال تخفیف هستند.ضمن اینکه امسال دولت فقط 15درصد قیمت تخت بیمارستان ها را افزایش داده و هیچ افزایش دیگری در بخش خصوصی نیز اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین ادامه داد: بیمارستان ها هم به مراتب هزینه هایشان بیشتر از 15 درصد بوده یعنی حدود 30درصد نیز بالا رفته است. پس کل بخش خصوصی تا آخر سال با یک کسر درآمد نیز مواجه خواهند بود؛ البته شایان ذکر است که درآمد قیمت ریکاوری را هم از بیمارستان های خصوصی گرفته اند و به بیهوشی ها داده اند

!

وی درباره این که با ادامه یافتن این اوضاع و مشکلات امکان ورشکستگی بیمارستان های خصوصی وجود دارد یا نه به شفا آنلاین پاسخ داد: به طور قطع اگر این مسیر به همین شکل ادامه یابد بیمارستان های خصوصی دچار مشکلات جدی خواهند شد.

بیمه ها نرخ های دولتی بپذیرند و چانه نزنند

معظمی با اشاره به این که لطفأ بیمه ها نرخ های دولتی را بپذیرند و با همان نرخ ها کار کنند و چانه هم نزنند؛ در پاسخ به این که چرا بیمه ها نرخ های دولتی را قبول نمی کنند به شفا آنلاین گفت: از خودشان سوال بپرسید، لابد آنها هم مشکلات بودجه ای دارند. شاید امکان دارد مانند ما که برای کارمان بدون کارشناسی تصمیم گرفته اند برای بیمه ها هم همین موضوع صدق داشته باشد.

مدیرعامل بیمارستان پارس با تأکید بر این که وضعیت بیمارستان های خصوصی بعد از طرح تحول نظام سلامت بهبود پیدا نکرده است، افزود: ما از وزرات بهداشت انتظار داریم که کارشناسان اقتصادی را قرار دهد تا حساب افزایش هزینه ما را بکنند و افزایش درآمدمان را هم متناسب با افزایش هزینه نیز تعیین نمایند.

وی ضمن تبریک انتصاب دکتر نوروزی به عنوان مشاور وزیر بهداشت درامور بیمارستان های خصوصی درباره انتظاراتش از وی خاطرنشان کرد: باید با ایشان صحبت کنیم تا ببینیم نظراتشان در این خصوص چیست. اما به طور کلی انتظار داریم که واقعیت های موجود را به گوش وزارت بهداشت برسانند و آنها را حل کند.

وی با بیان این که مشکلات بیمه های تکمیلی یکی یا دو تا نیست، اذعان کرد: اما مهمترین مشکلات اول ازهمه اینکه قراردادشان را با 3 تا 4 ماه تأخیر می بندند. کسورات بی مورد زیاد دارند و پول های بیمارستان ها را هم بین 4ما4 تا یک سال نیز دیرتر پرداخت می کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
پول نظارت و مسىوليت را به بيهوشي داده اند و پول فضاي فيزيكي ريكاوري را در حق اتاق عمل لحاظ نموده اند، ثانيا مگر شما جراحان انتظار داشتيد پول ريكاوري را به شما بدهند؟دكتر جون
همايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
باباجان چقدر به دكترهاي بيهوشي زور مى گوييد ،مگر شما از پولي كه در مطب مي گيريد به انها ميدهيد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: