کد خبر: ۷۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
نائب رئیس بیمارستان عرفان در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- نائب رئیس بیمارستان عرفان درباره آخرین وضعیت همکاری بیمه های تکمیلی با مراکزدرمانی خصوصی گفت: بیمه های تکمیلی با بیمارستان های خصوصی قرار داد منعقد می نمایند اما امکان دارد که از نظر بودجه و منابع در حال حاضر توانایی همکاری نداشته باشند.
دکتر محمدحسین بهزاد مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در حقیقت تعرفه ها به صورت کارشناسی کامل توسط وزرات بهداشت اعلام شده است .هر چند که در شرایط فعلی گردانندن بیمارستان ها با این تعرفه ها کار سختی است اما در مقیاس رشد نسبت به سال های قبل میزان آن مناسب بوده و این کار در جهت گردانندن بیمارستان ها اقدام شایسته ای بوده که توسط وزارت بهداشت انجام شده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر بیمه های تکمیلی امکان دارد که از نظر بودجه و منابع در حال حاضر توانایی همکاری نداشته باشند یا برایشان امکان این کار به سختی باشد که این امر می طلبد تا بیمه های تکمیلی و خصوصی با همکاری بیمارستان های خصوصی و تعاملی که در پرداخت صورت می گیرد به گونه ای عمل کنند که بیمار هم متضرر نشود. در صورتی که این همکاری متناسب و تعامل مثبت باشد به طور قطع بیماران، بیمارستان ها و بیمه ها نیز در این قضیه موفق خواهند بود.

مدیرکل اسبق درمان سازمان تامین اجتماعی درادامه با تأکید بر این که تصمیمات عجولانه به هیچ عنوان به نفع بیماران، بیمارستان ها و بیمه ها نخواهد بود، افزود: با گذشت زمان و تخمین هایی که توسط سازمان های بیمه زده می شود و منابع بیمه تکمیلی(که توسط بیمه شدگان باید فراهم شود) این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این که وزرات بهداشت نقش خوبی در تبیین تعرفه ها ایفا و تناسب را رعایت کرده است؛ بیان کرد: به رغم وجود ایرادتی اما به نظرمیرسد نقاط مثبت و سازنده ای وجود دارد وبه نظر می آید که مقداری حوصله و از طرفی دیگر همت و تلاش از طرف سازمان های بیمه گر می تواند با گذشت زمان، مشکلات کنونی را بر طرف کند.

وی درادامه ضمن تبریک انتصاب دکترمحمد رضا نوروزی به عنوان مشاور وزیربهداشت درامور بیمارستان های خصوصی، به شفا آنلاین گفت: بدون شک برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که مردم به عنوان گیرندگان خدمت جزء اولین کسانی باشند که به آنها احترام گذاشته می شود. از طرفی دیگر منابع سازمان های بیمه گرنیزبه خوبی دیده شود . به بیمارستان های خصوصی نیز به نحوی پرداخت صورت گیرد که در گردش؛ نگهداشت و به روز رسانی بیمارستان ها توانایی مالی در اجرای این امور را داشته باشند.

رئیس بخش اطفال بیمارستان عرفان اظهار کرد: به طور کلی میزان رضایت روسای بیمارستان های خصوصی ازشرایط کنونی نسبی بوده وامیدست با گذشت زمان شاهد کاهش مشکلات موجود در اجرای طرح تحول سلامت و تقویت سازمان های بیمه گرباشیم که به طور قطع این کار به نفع و صلاح مردم نیز خواهد بود.

به گفته وی باید مقداری حوصله و آرامش صورت به خرج داد و سازمان های بیمه گر به ویژه بیمه های خصوصی باید در این زمینه تلاش و جدیت بیشتری بعمل آورند. زیرا بیمارستان هاهیچ گونه سودی در این قضیه نخواهد داشت.بلکه تنها سود بیمارستان های خصوصی چرخش مناسب بیمارستان ها و درمان خوب وجلب رضایت بیماران و مراجعین است و این چیزی نیست جز آن که تلاش بر واقعی شدن تعرفه ها و پرداخت به موقع صورت گیرد.

بهزاد مقدم خاطرنشان کرد: در واقع شاید پرداخت به موقع، مناسب ترین کمک را به بیمارستان های خصوصی می کند که در آینده دچار چالش نشوند. به ویژه بیمارستان هایی که با کیفیت بالا، تجهیزات پزشکی سنگین و با وسایل و اتاق عمل ها و بخش های آی سی یو پیشرفته تلاش دارند تا بهترین و مناسب ترین خدمت سلامتی را برای مردم به ارمغان آورند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر بابك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
شما خودت از اين مصاحبه چيزي فهميدي؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: