کد خبر: ۶۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 10
شفا آنلاين:سلامت>بیماری های روان-رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به مشکلات روانشناسی بیماران دیابتی گفت: مشکلات روانشناسی بیماران دیابتی می‌تواند به صورت ترس یا تأثیر در اعتماد به نفس بروز کند.

به گزارش شفا آنلاين،اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به مشکلات روانشناسی به عنوان چالش بزرگ بیماران دیابتی اظهار کرد: در حقیقت بیماری دیابت می‌تواند بر روی مسائل روانی افرادی که مبتلا به این بیماری می‌شوند و همچنین خانواده آن‌ها تأثیر بگذارد این مسئله روانی می‌تواند به صورت ترس یا تأثیر در اعتماد به نفس بروز کند. 


وی افزود: گاهی فرد مبتلا به دیابت به ترس از ابتلا به عوارض این بیماری دچار می‌شود این مسئله در فرد نوجوان متبلا به دیابت می‌تواند به صورت نگرانی درباره ادامه تحصیل، ازدواج یا شغل وی دیده شود ترس از افت قندخون نیز در افراد دیابتی که انسولین مصرف می‌کنند، وجود دارد. 
در صورتی که حمایت‌های خانواده از فرد مبتلا به این بیماری نباشد، مشکلاتی برای وی به وجود می‌آید.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به مسئله تغذیه به عنوان اولین مسئله مطرح برای افراد دیابتی بیان کرد: هنگامیکه برای یک فرد دیابتی ممنوعیت محدودیتی در زمینه استفاده از موادغذایی خاص وجود داشته باشد، خانواده وی نیز باید با وی همراهی کنند در خانواده‌هایی که این مسله رعایت نمی‌شود، فرد دیابتی به سمت تغذیه نامناسب پیش می‌رود. 

رجب تصریح کرد: گاهی خانواده‌ای به دلیل ابتلای فرزند خود به بیماری دیابت، سرکار نمی‌روند یا محل زندگی خود را تغییر می‌دهند. خانواده‌ها باید در ابتدای ابتلای فرد به دیابت، با فرد مبتلا به این بیماری همکاری کنند تا این افراد بتوانند خود را با شیوه جدید زندگی تطبیق دهند.

وی با اشاره به موضوعات سمینار دیابت که در اول مردادماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سمینار دیابت، به بحث تغذیه و دیابت به خصوص نقش چربی‌ها و ارتباط آن با این بیماری، چگونگی و زمان تشخیص بیماری دیابت بحث می‌شود. همچنین در این سمینار به تقدیر از آموزش دهندگان روش‌های پیشگیری و درمان بیماری دیابت می‌پردازند.



برچسب ها: ترس ، دیابت ، قندخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: