کد خبر: ۳۴۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 08
بیشتر بیماری‌ها، به‌ویژه سرطان‌ها، یکسری علایم اولیه دارند که اگر به آنها توجه شود، می‌توان خیلی زود درمان را شروع کرد. سرطان خون هم از این قاعده مستثنی نیست و پیش از بروز کامل، یکسری علایم دارد که باید به آنها توجه کنید.
شفا آنلاین:سلامت>با مشاهده برخی از علایم می‌توان به وجود بیماری‌ها پی برد. البته هرگز با مشاهده هر علامتی دچار وحشت نشوید و تصور نکنید حتما به بیماری خاصی مبتلا شده‌اید. اما از کنار آنها هم بی‌تفاوت عبور نکنید.

به گزارش شفا آنلاین بیشتر سرطان‌ها از جمله سرطان خون، علایم اولیه دارند که با توجه به آنها می‌توانید خیلی زود متوجه بیماری شده و جلوی پیشرفت و مرگبار شدن آن را بگیرید.

از علایم سرطان خون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرگیجه یا احساس سبکی در سر

اگر مرتب دچار سرگیجه می‌شوید یا دایم احساس خستگی می‌کنید، ممکن است بدن‌تان در اثر ابتلا به سرطان خون، گلبول‌های قرمز سالم تولید نکرده و به کم‌خونی شدید مبتلا شده‌اید. البته هر کم‌خونی نشان از سرطان خون ندارد.

عفونت مکرر

وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی بسیار بالا می‌رود. افراد مبتلا به سرطان خون، بارها دچار عفونت می‌شوند و درمان آن بیش از حد معمول طول می‌کشد. درواقع بدن فرد مبتلا به سرطان خون، جلوی تولید گلبول‌های سفید خون را که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند می‌گیرد.

سردرد

علایم اولیه سرطان خون که نباید آنها را نادیده گرفت

معمولا تومورهای مغزی موجب سردرد می شوند. از طرفی اگر تعداد گلبول‌های سفید خون در حد بسیار زیادی افزایش یابد، رگ‌های ظریف خون دچار انسداد شده و در نتیجه سردرد و تاری چشم به وجود می‌آید.

کبودی بدن

اگر بدن‌تان بی‌دلیل دچار کبودی شد، ممکن است به سرطان خون مبتلا شده باشید. سرطان خون روی پلاکت‌های خون که موجب لخته شدن خون می‌شوند، اثر منفی می‌گذارد و درنتیجه قسمت‌های مختلف بدن دچار کبودی می‌شود.

علایم اولیه سرطان خون که نباید آنها را نادیده گرفت

خونریزی بی‌دلیل مکرر از لثه‌ها یا بینی، تب و گرمای بالای بدن، تعریق‌های شدید شبانه، تورم غدد لنفاوی و درد در مفاصل از علایم دیگر ابتلا به سرطان خون هستند. وقتی بیش از حد سلول در مغز استخوان تولید می‌شود، فرد دچار درد در مفاصل خود می‌شود.

اگر دو یا چند علامت فوق را در خود مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به سرطان خون، خیلی زود متوجه آن شوید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: