کد خبر: ۳۴۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 09
مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران اعلام کرد: به اطلاع شهروندان می‌رساند از تاریخ یکشنبه ۲۰ خرداد تا اواخر چهارشنبه ۲۳ خرداد احتمال وزش باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در استان تهران پیش بینی می‌شود.
شفا آنلاین:عمومی>رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وزش باد شدید، گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی و رگبار باران در نیمه شمالی استان تهران به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری (EOC ) شهر تهران گفت: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۱۸ اداره کل هواشناسی استان تهران به استحضار شهروندان می‌رساند از تاریخ یکشنبه ۲۰ خرداد تا اواخر چهارشنبه ۲۳ خرداد احتمال وزش باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی و نیز احتمال رگبار باران، رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ در نیمه شمالی استان به ویژه دامنه و ارتفاعات وجود دارد.

وی گفت: لذا در این رابطه ضمن اطلاع رسانی این مهم به دستگاه‌های ذیربط، هماهنگی لازم جهت احراز آمادگی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و مناطق ٢٢ گانه صورت گرفته تا تمهیدات لازم در خصوص سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌های دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران و نیز کاهش دید در برخی نقاط و … اندیشیده و در صورت رخداد حادثه ضمن پیگیری سریع در رفع موضوع، گزارش مربوطه را به این مرکز منعکس کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری(EOC) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ارائه توصیه‌هایی به شهروندان گفت: از شهروندان نیز درخواست می‌شود در طول زمان هشدار ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان پیدا کرده، در مکان‌های مرتفع مستقر نشده و از تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

وی بر لزوم احتیاط در سفرها به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی تاکید کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: