کد خبر: ۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
شفا آنلاين-امید به زندگی باید در کشور رو به صعود باشد در واقع خطر سالمندی عمومی کشورمان را تهدید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاين،کامران لنکرانی وزیر بهداشت اسبق و عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم پزشکی در نشست خبری سمینار بین المللی سلامت زنان گفت: امروز روز جهانی خانواده است و در طی ۳۶ سالی که از انقلاب می‌گذرد آمار مرگ و میر مادران به نسبت سالهای انقلاب خیلی کم شده است.

وی افزود: ایران جزء ۱۰ کشوری است که به اهداف هزارهٔ سوم رسیده در حالیکه آمار از ۹۰ درصد مرگ و میر به ۲۰ درصد رسیده است و همچنین لازم به ذکر است؛ در بحث پزشکان شاهد چهره‌های زن موفق در هر رشته‌ای بوده‌ایم در واقع باید سلامت زنان را آنقدر در کشور توسعه داد تا مورد توجه و استقبال محققین کشور قرار گیرند. 

وی اذعان داشت: در سالهای گذشته به این نوع سمینار‌ها ۲۰۰ مقاله بیشتر ارائه داده نمی‌شد این در حالی است که امسال ۱۱۰۰ مقاله ارائه گردیده و از این تعداد ۱۰ مقاله برگزیده شده و ۶۴۰ پوستر به صورت الکترونیک یا اسلاید آمادهٔ ارائه در سمینار قرار گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: امید به زندگی در زنان ۲ سال بیش از مردان است به طوریکه طول عمر مردان ۷۳ سال و طول عمر زنان ۷۵ سال گزارش شده است و همچنین خط سالمندی عمومی است که کشور‌ها را تهدید می‌کند در واقع باید سعی شود جامعه ای پر نشاط برای کشور به ارمغان بیاورند.
برچسب ها: خط ، سالمند ، تهدید ، ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: