کد خبر: ۳۴۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 07
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد مردی در مکزیک که به آنفلوآنزای پرندگان با نسخه ویروسی H۵N۲ مبتلا بود، جانش را از دست داد.
شفا آنلاین:سلامت>این نهاد بهداشتی بین‌المللی گفته است یک مرد در مکزیک که به بیماری‌های زمینه‌ای دچار بوده پس از آلوده شدن با سویه‌ A (H۵N۲) آنفلوآنزای پرندگان جان خود را از دست داد. این سازمان در عین حال تاکید کرده است که خطر ابتلا به این ویروس برای عموم مردم همچنان کم است.

به گزارش شفا آنلاینآژانس بهداشتی سازمان ملل می‌گوید سویه H۵N۲ قبلا هرگز در انسان یافت نشده بود اما تاکید کرد که خطر آن برای انسان‌ها همچنان پایین است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد این مرد ۵۹ ساله پس از بروز علائمی از جمله تب، تنگی نفس، اسهال و حالت تهوع در ماه آوریل در مکزیکوسیتی درگذشت و اکنون نتایج آزمایش‌ها وجود سویه H۵N۲ را در بدن این بیمار تایید کرده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت: آزمایش‌های اولیه نوعی آنفلوآنزای ناشناس را نشان داد و آزمایش‌هایی که در هفته‌های بعد صورت گرفت، سویه A(H۵N۲) را تایید کرد.

اداره بهداشت عمومی مکزیک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد بیماری‌های زمینه‌ای این مرد شامل نارسایی مزمن کلیه، دیابت و فشار خون بالا بوده است.

در حالیکه سازمان جهانی بهداشت خبر فوت این بیمار را بر اثر نوعی از ویروس آنفلوآنزای پرندگان منتشر کرده است مقامات بهداشتی آمریکا نیز در ماه‌های اخیر از شیوع سویه‌ دیگری در بین پرندگان خبر داده‌اند و در حدود ۲ ماه پیش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد نتیجه آزمایش یک بیمار در این کشور برای ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان (H۵N۱) مثبت بوده است.

سازمان جهانی بهداشت با همکاری سازمان‌ها و نهادهای بهداشتی کشورها، موارد ابتلا یا شیوع احتمالی بیماری‌های واگیردار به ویژه عفونت‌های ویروسی را در سراسر دنیا با هدف واکنش به‌موقع در برابر این بیماری‌ها و مهار موثرتر آنها رصد می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: