کد خبر: ۱۱۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین- رئیس انجمن نفرولوژی ایران فروش کلیه را غیرقانونی و حتی این کار را در برخی کشورها جرم دانست و گفت: با توجه به 10 تا 15هزار نفری که سالانه بر اثر حوادث جاده ای کشورجان خود را از دست می دهند استفاده از کلیه آنها نیاز ما را برای استفاده از کلیه افراد زنده کاهش خواهد دادپس دیگر نیازی به خرید وفروش کلیه نیست.
دکتر محمدرضا گنجی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: تمام تحقیقات و مطالعات نشان داده گرفتن کلیه از افراد زنده در 5 سال اول به نفع گیرنده است اما به طور قطع اهدا کننده کلیه آسیب می بیند.

وی ادامه داد: اگر فردی از روی اجبار یا فقر کلیه خود را می فروشد این همان فردی است که در یک محیط ناسالم زندگی و رشد کرده است. که متأسفانه سلامتی جسم و روحش فراهم نبوده و بر اثر درگیری با یک فشار مالی زندگی تن به فروش کلیه می دهد.

فوق تخصص بیماری های کلیه تصریح کرد: ما دلمان نمی خواهد افراد کلیه خود را بفروشند .هرچند متأسفانه این تجربه در کشورهای دیگر هم دیده می شود. در حالی که این امر با قرارداد استانبول همخوانی ندارد؛ ضمن اینکه تاکید می شود خرید و فروش کلیه به هر صورتی غیر قانونی است و حتی در برخی از کشورها مانند هندوستان جرم محسوب می شود.

وی با اشاره به این که فروش کلیه کار اخلاقی و علمی نیست؛ افزود: برای جلوگیری از فروش کلیه باید زیرساخت های استفاده بیشتر از افراد مرگ مغزی را با برنامه ریزی های کارشناسی تهیه کرد.

این نفرولوژیست متذکر شد: متأسفانه سالانه 10 تا 15 هزار نفر بر اثر حوادث ناشی از رانندگی جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند و ما تنها 2هزار و 500 پیوند کلیه از مرگ مغزی انجام می دهیم .در حالی که این تعداد متوفی  می توانند 20 تا 30 هزار کلیه به ما بدهند.

وی ادامه داد: اگر در انتقال این مجروحان فوت شده تسریع و از کلیه آنها استفاده شود نیازمان به افراد زنده ای که قصد فروش کلیه دارند نیزبه شدت کاهش می یابد.
مطالب مرتبط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهروزبرومند
|
United States
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
با سپاس از رهنمود های درست سرور دکتر گنجی ریاست خردمند انجمن علمی نفرولوژی باید دانست با این سیاست درست ، و برنامه ریزی سرور دکتر علی ملک حسینیی استاد گرامی دانشگاه شیراز و ریاست عالی انجمن علمی پیوند اعضا به گونه ای چشمگیر در درازای 7 سال شمار پیوند از مرگ مغزی برای کلیه رااز 81 به 309رسانیدند و هیچ بیماری را از زنده غیرفامیل پیوند ننمودند. این دست آورد شگفت انگیزاعتبارو جایگاه ویژه ای برای پیوند اندام ایران در دنیا ی پیوند بدست داد.گفتنی است که اکنون در همه دانشگاه های کشور پیوند از مرگ مغزی انجام میشود که پیامد فرخنده آن پیوند های کبد ،لوزالمعده، قلب وریه است که آخرین آن در رشت برای نخستین بار بسیار درخشان انجام شد دست همه پزشکان اندر کار درد نکند و دست آورد شان روز افزون
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
بسیار درست است و در شان کشور عزیزمان ایران نیست که دارای بزرگترین متخصصان کلیه دنیاست.
به نظر بنده ابتدا باید زیرساخت های سخت افزاری لازم تهیه و بطور موازی، آموزش های مربوطه به مردم داده شود.
باید یک پایگاه داده کلیه ( بصورت کدینگ ) تشکیل شود و تمام ارجاعات بدان ختم شود.
به عبارتی دیگر باید اهرم های فشاری از طرف نظام پزشکی و قضایی بر روی بیمارستان های خاطی و حتی افراد خاطی ( خارج از قانون ) باشد.
نظیر چنین چیزی را در مورد بانک های نهادهای قدرت و عدم کنترل بانک مرکزی بر آنها داریم.آن اهرم های فشار لازم و قدرت ( مالی) کافی در دستان بانک مرکزی نیست به همین خاطر هر بانکی از هر نهادی هر آنچه را که خواهد، اجرا می کند.
راهی جز اعمال قانون های سفت و سخت و دادن آموزش های لازم به اهدا کنندگان نیست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: