کد خبر: ۶۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با خرید و فروش کلیه خبر داد و گفت: البته برای این کار دولت و متولی امر(وزارت بهداشت) باید یک لایحه کارشناسی شده به مجلس بدهند و به طور قطع مجلس هم موافقت خواهد کرد.

دکتر عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در خرید و فروش کلیه بحث نیاز و پزشکی مطرح است. پزشکان معتقدند خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده که با یک کلیه هم می تواند به زندگی اش ادامه دهد(بدون وارد شدن آسیب به ارگان و سیستم بدن).

وی ادامه داد: از نظر انسانی هم افرادی هستند که دچار مشکلات وبیماری کلیه و از دست دادن هر دو کلیه می شوند و پس از سال ها دیالیز نیازمند مدد از سمت دیگران هستند؛ حال در این دو صورت برخی کلیه اشان را اهدا می کنند که این قضایا انسانی است و منعی هم برایشان وجود ندارد.اما اگر این وسط کسی دلالی کرد باید به شدت با آنها برخوردکرد.

وی تأکید کرد: یعنی با کسانی که بخواهند از(گیرندگان و دهندگان کلیه) سوء استفاده کننده و برای خودشان ایجاد درآمد کنند نیز به شدت باید برخورد جدی شود.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: وزارت بهداشت باید در این خصوص نظارت کند یعنی با فردی که بدون دادن کلیه و انجام کار خیر، وجهی را دریافت کند به شدت برخورد کند. حال اگر وزارت بهداشت فکر می کند برای این کار قانونی وجود ندارد لایحه ای را به مجلس تقدیم کند که مجلس به طور قطع آن را مصوب و قانون خواهد کرد تا با چنین افراد سودجویی که قصد سود بردن از سلامتی مردم را دارند نیز برخورد مناسبی شود.

‫دلالی کلیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

تبعات دلالی کلیه در کشور چیست؟

وی درباره تبعات دلالی کلیه اذعان کرد: اگر فردی نیازمند،حاضر به اهدا کلیه شود از نظر تشخیصی نیازمندترین انسان است که حاضر به رفتن زیر تیغ جراحی و اهداء کلیه اش شده،است. حال در این صورت اگر انسانی زالو صفت از چنین فرد نیازمندی که حاضر به فروش سلامتی اش شده بدزد (یعنی کلیه را یک قیمت به او بگوید و از دریافت کننده قیمت بالاتری بگیرد)، بدترین نوع یک رفتار غیر انسانی است که باید با آن برخورد جدی شود.

این نماینده مجلس درپایان خاطرنشان کرد: کاش مردم عزیز ما که همیشه در همه کارهای خیر پیش قدم بوده اند در این امر هم پیش قدم شوند و به تمام اهداء کنندگان کلیه علاوه بر مبلغی که دریافت کننده کلیه می دهد، در صورت توان چندین برابر وجه درخواستی را تقبل نمایند تا زندگی آن فرد نیازمند به صورت کامل  نجات یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: