کد خبر: ۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره خرید و فروش کلیه گفت: در این خصوص باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد تا همه مردم بدانند چنین اقداماتی نه تنها قانونی نیست بلکه می تواند مجرمانه هم باشد.

محمدعلی اسفنانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در پاسخ به این که آیا مجلس برای مقابله با خرید و فروش کلیه ورود پیدا خواهد کرد یا نه، اظهار کرد: در واقع بعید می دانم که مجلس بخواهد نسبت به این موضوع ورود پیدا کند. زیرا امکان دارد اقداماتی که در این زمینه صورت می گیرد لفظ مجرمانه داشته باشد که در این صورت قوه قضائیه ورود پیدامی کند.

وی ادامه داد: حال به اعتقاد من اگر در این زمینه نیاز به قانون گذاری وجود داشته باشد مجلس باید بتواند ورود پیدا کند.

عضوکمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به طور واقعی فضایی در کشور فراهم شود که مجلس را وادار به واکنش و موضع گیری در این زمینه کند به طورقطع نمایندگان ملت ورود پیدا خواهند کرد. اما از آنجا که لفظ عمل مواد فقهی و حقوقی دارد و این که آیا فرد توان فروش کلیه اش را دارد یا نه باید در جای خودش بررسی شود.

Image result for ‫خریدوفروش کلیه‬‎

وی تأکید کرد: به طور کلی در شرایطی که فرد در زمینه خرید و فروش کلیه واسطه گری و دلالی کند و از بابت آن پول دریافت کند این امر خلاف قانون و شرع است و کسی نمی تواند چنین کاری را توجیه و از آن نیز دفاع کند.

راهکار مقابله با خرید و فروش کلیه چیست؟

اسفنانی اظهار کرد: در حقیقت گام اصلی در راستای مقابله با خرید و فروش کلیه، بیشتر از همه آگاهی دادن به مردم و بعد فرهنگسازی است. مردم باید بدانند چنین اقداماتی قانونی نیست و حتی امکان دارد مجرمانه هم باشد که در این صورت به طور طبیعی قوه قضائیه با ورود به آن عاملان مربوطه را مجازات خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: