کد خبر: ۶۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
رئیس جامعه جراحان ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان ایران بابیان این که سونامی زیرمیزی درکشوررخ نمی دهد گفت: همکاران ما که از طریق ویزیت بیمار و نسخه از تعرفه ها بهره مند می شوند گله مند هستند که میزان تعرفه شان باید افزایش بیشتری یابد.

دکتر ایرج فاضل درگفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در پاسخ به این که گفته می شود تعرفه جراحان بهتر شده و این موضوع گله مندی برخی از رشته ها را در پی داشته، توضیح داد: فکر نمی کنم اینطور باشد. کتاب تعرفه ها و نسبت ها این مسائل را حل می کند؛ ما اگر بر اساس این کتاب البته بدون دست خوردگی یک نرخ تعیین کنیم،همه نرخ ها را تعیین می کند اما در کل دوستان و همکاران ما که از طریق ویزیت بیمار و دیدن نسخه بهره مند می شوند از این تعرفه ها گله مند هستند و ما باید افزایش بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص نقاط ضعف و قوت طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: نقاط قوت آن که مشخص می باشد به نظر من طرح بسیار مترقی و درخدمت مردم است، در مورد اجرای آن هم اگر نقاط ضعفی باشد باید بررسی شود.

وزیر اسبق بهداشت بیان کرد: هفته اخیر وزارت بهداشت برنامه ای برای نقد این طرح برگزار کرد که کار بسیارزیبایی بود و به نظر من این گونه اقدامات باز هم باید انجام شود و هر کسی نظر یا نقدی دارد؛ ارائه دهد تا نقایص نیز برطرف شود.

وی در پاسخ به این که مهم ترین چالش های پزشکی به طور کلان چیست؛ به شفا آنلاین گفت: هیچ گونه چالشی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به دیگر سوال شفا آنلاین مبنی بر این که وزیر بهداشت چندی قبل گفته که پدرخوانده های پزشکی برای اجرای این طرح سنگ اندازی می کنند، این موضوع تا چه حد صحت دارد، اذعان کرد: از خودشان بپرسید.

فاضل در باره این که رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور- دکتر قیامت- در صورت عدم ایجاد تعرفه های منطقی و مناسب از احتمال سونامی زیرمیزی هشدار داده، خاطرنشان کرد: لابد ایشان چیزهایی می دانند که من نمی دانم.

وی در پاسخ به این که یعنی موافق نیستید که در صورت واقعی نشدن تعرفه ها سونامی رخ می دهد؛ گفت : نه.

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: