کد خبر: ۳۴۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 02
دکتر شهرام شمس در یادداشتی به نماینده مجلس گفت : با سکوت در مقابل ظلمهای وزارت بهداشت در خون همکاران دست از دنیا بریده ما شریکید.
شفا آنلاین:سلامت>دکتر شهرام شمس ، پزشک و دانش آموخته‌حقوق در کانال تلگرامی شخصی خود نوشت : مطالب بیان شده توسط نادری نماینده مجلس را اظهارات سخیف و سرشار از مغالطه درباره جامعه پزشکی دانست و افزود : هر زمان جسارت مناظره رو در رو با یک رعیت کم نام و نشان داشتید، آماده ام تا به شما ثابت کنم شیپور را از سر گشادش زده اید و گناه خود را بر سر دیگرانی انداخته اید که اگر اقدامی کرده اند به پشتوانه کسانی مثل شما بوده است.

به گزارش شفا آنلایندر این یادداشت آمده است :

جناب آقای احمد نادری ، عضو هیات رئیسه مجلس
عرض سلام

تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد

▪️مطالب بیان شده توسط جنابعالی در پاسخ به دلایل افزایش خودکشی جامعه پزشکی و اظهارات سخیف و سرشار از مغالطه شما درباره جامعه پزشکی و استفاده از لفظ مافیا برای به زعم شما جمع سبیل تا سبیل نشسته از وزرای اسبق و سابق بهداشت در جلسه مورد اشاره شما ملاحظه شد.

▪️کاش ابتدا از وقاحت قوانین و آیین نامه های برده داری نوین درباره جامعه پزشکی که توسط امثال شما در مجلس ، آن هم بدون توجه به شئونات انسانی ، برای پزشکان تصویب شده یا مجوز تصویب آن صادر شده، هم می گفتید.

▪️کاش از نظارت بی کفایت کسانی مثل خودتان در تصویب بودجه خیالی و بی توجهی به عملکرد قوه مجریه و سازمان برنامه و بودجه و سازمانهای بیمه گر در حوزه سلامت هم می گفتید.

▪️کاش از سکوت خود و کسانی مثل خودتان در مواجهه با محاسبه غیرقانونی تعرفه های پزشکی و ابلاغ تعرفه دستوری سرشار از بی قانونی و بی توجهی به حقوق انسانی و بدیهی جامعه پزشکی توسط هیات وزیران هم می گفتید تا شاید کمی از گفته های اشتباه و ناراست‌تان را درباره مافیای خیالی که معرفی کردید باور کنیم.

▪️حاصل عملکرد شما و کسانی مثل شما در دوره های گذشته بوده که در دوره اخیر با مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مواجهیم.

▪️حاصل عملکرد شما و کسانی مثل شما در مجلس ابداع و تصویب مصوبات و بی توجهی به نظارت بر وزارت بهداشت آن هم به شکلی بوده تا قدرت پزشکی کشور را به اضمحلال ببرد و حاصل آن اقدامات،
خودکشی فزاینده پزشکان، آمار فاجعه بار مهاجرت شغلی و فرار اساتید و پزشکان از بیمارستانهای دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی و بلکه از کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا و کانادا و اروپا بوده است.

▪️هر زمان جسارت مناظره رو در رو با یک رعیت کم نام و نشان داشتید، نگارنده آماده است تا به شما ثابت کند شیپور را از سر گشادش زده اید و گناه خود را بر سر دیگرانی انداخته اید که اگر اقدامی کرده اند به پشتوانه کسانی مثل شما بوده است.

▪️بدون رعایت حرمت کلام و احترام پیشکسوتان، بدون توجه به نتایج آسیب شناسی ها و راهکارهای درست، بدون استفاده از نظرات کارشناسی کارشناسان، قطعا طرح شما نیز حداکثر چیزی مشابه طرح تحول سلامت قوه مجریه خواهد بود که کشتی سلامت و پزشکی کشور را بدتر به گل می نشاند.

▪️محتوای طرح شما ، فقط یک اسم بزک کرده و گول زنک دارد وگرنه اول کسی که از شما حمایت می کرد جامعه پزشکی بود.
کسی که یکطرفه به قاضی برود ناراضی برنمیگردد.

▪️فراموش نکنید شما و کسانی مثل شما و دارای جایگاه مشابه شما هم با سکوتتان در مقابل ظلمهای فزاینده وزارت بهداشت و هیات دولت بر جامعه پزشکی، در خون همکاران دست از دنیا بریده ما شریکید.

▪️لطفا دست از فرار رو به جلو و ایفای نقش حق به جانب بردارید که به مصداق پند سعدی: ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ، کاین ره که تو می روی به ترکستان است

شهرام شمس
پزشک و دانش آموخته‌حقوق
دهم خرداد ۱۴۰۳

منبع: سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: