کد خبر: ۶۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
درگفتگوی اختصاصی شفاآنلاین با دکترقیامت اعلام شد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور هشدار داد: در صورت ادامه یافتن اصلاحیه های مداوم کتاب تعرفه ها و نادیده گرفتن برخی از رشته ها، به طور قطع با سونامی زیر میزی درکشورمواجه خواهیم شد که هیچ مقامی قادر به جلوگیری ازتبعات آن نخواهد بود.

دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در پی مصاحبه های اخیردکتر هاشمی- وزیر بهداشت- چند نکته قابل تأمل و دقت است که فکر می کنم من به عنوان رئیس یک انجمن بزرگ کشورومعاون نظام پزشکی تهران که در بخش سلامت در حال انجام خدمات بسیاری است، باید آن را به مسئولین سلامت نیز منتقل کنم.


رئیس انجمن بیهوشی ومراقبتهای ویژه کشور ادامه داد: یک بحث جدی  این است که متأسفانه یا خوشبختانه به رغم نظر مثبتی که به طرح تحول نظام سلامت دارم اما برخی مجریان این کار نه حرف وزیر را گوش می دهند نه با سیاست های وزیر حرکت می کنند، بلکه به نظرمیرسد بیشتر بحث صنفی خودشان را پیش گرفته اند.


وی با اشاره به این که در حال حاضر یک سر در گمی جدی در تعرفه ها ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دلیل این که هنوز تعرفه ها به نوعی بلاتکلیف می باشند این است که هر روز یک تصمیم جدید گرفته می شود.زیرا الان یک سال و نیم است که کتاب خدمات سلامت هر روز تغییراتی می کند،هر کسی هم گوشه ای از آن را گرفته و می کشد. برای نمونه معاونت درمان قسمت قلب را می کشد و بقیه هم با توجه به توانشان و...

قیامت تأکید کرد: حال چیزی که به صورت جدید اعلام شده و بیمارستان ها را هم سردرگم کرده، افزایش جدی و چند برابری در برخی رشته های جراحی مانند جراحی عروق و ارتوپدی و... است که البته این اقدام بدون لحاظ کردن سایر رشته هاست !

‫ویزیت پزشک‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی همچنین افزود: برای نمونه تعرفه های جراحی پلاستیک یک دفعه دو برابر می شود و در پی آن بقیه رشته ها می گویند مگر ما چه چیزی کمتر از این رشته داریم، به هر حال چنین امری جای گله جدی وتوجه مسولان مربوطه را دارد.

وی اذعان کرد: انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور به رغم همکاری جدی که در این یک سال و نیم با وزارت بهداشت داشته اما ناراضی است و هر روز خدمات بیهوشی توسط علائق شخصی و یک عده افراد غیر کارشناس دستکاری می شود که این امر مورد اعتراض جدی است.

وی هشدار داد: به طورقطع با  ادامه این روند با صراحت  اعلام می کنم که یک سونامی زیرمیزی اتفاق خواهد افتاد که هیچ مقامی هم قادر به جلوگیری از آن نخواهد شد.

وی خطاب به مسئولین حوزه  سلامت نیزاظهار کرد: این کتاب 20 سال دستخوش تغییرات نشد و کار بزرگی شد، بله باید اصلاح می شد اما نه این که هر دو ماه یک اصلاحیه بخورد و هر رشته ای یک گوشه آن را برای خودش قربانی کندو شاهد نابسامانی های فعلی باشیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: