کد خبر: ۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 23
شفاآنلاین-مواد شیمیایی، لایه چربی روی پوست را حل می‌کند و به دنبال آن خشکی پوست بوجود می‌آید.

به گزارش شفاآنلاین،مسعود داوودی متخصص پوست و مو گفت: شغل‌هایی که در آن پوست فرد با مواد شیمیایی بیشتر در تماس است این عضو از بدن آنها آسیب بیشتری می‌بیند.


وی افزود: آسیب‌های پوستی در مشاغلی چون مکانیکی، آرایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های شیمی و بالینی به دلیل تکرار استفاده آنها از مواد شیمیایی به وجود می‌آید در کنار آن حرفه‌هایی چون پرستاری و جراحان که مواد ضد عفونی کننده را زیاد به کار می‌برند نیز مشکلات پوستی دیده می‌شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به چگونگی تأثیر مواد شیمیایی بر پوست اظهار داشت: مواد شیمیایی لایه چربی روی پوست را حل می‌کند و به دنبال آن خشکی پوست و ترک‌هایی بر روی آن نیز ایجاد می‌گردد.

داوودی ادامه داد: شغل‌هایی که با رطوبت و آب به میزان زیادی سر و کار دارند نیز به دلیل نفوذ رطوبت به آن حالت افتادگی در پوست به وجود می‌آید علاوه بر آن در محیط‌هایی چون استخر نیز فرد به دلیل رطوبت موجود در این محیط‌ها، مستعد بیماری‌هایی چون قارچ و عفونت‌های پوستی خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر مشاغل آسیب‌رسان به پوست بیان کرد: مشاغلی که فرد در آن به مدت طولانی در تماس با آفتاب قرار دارد به ضایعات پوستی مبتلا می‌شود که برخی تنها به صورت مشکلات ظاهری نمایان می‌گردد و در برخی موارد نیز سرطان‌های پوستی را به وجود می‌آورد اینگونه افراد به وسیله کرم‌های ضد آفتاب و کلاه از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند.




باشگاه خبرنگاران


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: