کد خبر: ۱۸۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 15
افراد مبتلا به این اختلال تفکرات سحرآمیز، اشتباهات حسی و مسخ واقعیت دارند و در صحبت‌های بیمار کلمات غیر معمول، شگفت انگیز و افکار عجیب و غریب (افکار خرافی) مشاهده می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> بسیاری از اختلالات و مشکلات روانی ریشه در کودکی و نوع تربیت دارد. افراد مبتلا به اسکیزوتایپال هم که رفتارهایی عجیب و غریب دارند معمولاً از داشتن نعمت یک زندگی عادی محروم بوده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، حتی مردم عادی هم در روابط شان با اسکیزوتایپال‌ها آنها را عجیب و غیر عادی تشخیص می‌دهند. افراد مبتلا به این اختلال تفکرات سحرآمیز، اشتباهات حسی و مسخ واقعیت دارند و در صحبت‌های بیمار کلمات غیر معمول، شگفت انگیز و افکار عجیب و غریب (افکار خرافی) مشاهده می‌شود.

فرشاد رضایی، روانشناس(Psychologist) در زمینه ریشه این بیماری توضیح می‌دهد: افراد عجیب و غریب مبتلا به اختلال اسکیزوتایپال معمولاً در خانواده‌های سرد و بی‌احساسی بزرگ شده‌اند و والدین بی‌توجهی داشته‌اند که به نیازهای آنها اهمیت نمی‌دادند و آنها هم به اجبار از همان کودکی به تخیلات پناه می‌برند. به گفته او، موضوع مهمی که باعث می‌شود چنین شخصیتی شکل بگیرد این است که والدین قابل پیش‌بینی نیستند یعنی رفتارهای آنها طبیعی نیست مثلاً رفتاری را که کودک قبلاً به‌کرات انجام می‌داده و عادی و بی‌ضرر است ناگهان با واکنش تند و منفی و حتی تنبیه و تمسخر والدین مواجه می‌شود بدون اینکه قانونی برای آن کار توسط پدر و مادر وضع شده باشد، در این حالت کودک شوکه می‌شود و در موارد دیگر هم نمی‌داند چگونه باید رفتار کند و کم کم رفتارهایش بر مبنای تخیل و تصورات واهی صورت می‌گیرد چون نمی‌تواند بازخورد والدین را پیش‌بینی(Forecast) کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: