پایگاه خبری شفاآنلاین حوزه سلامت و بهداشت

پیامدهای مصرف اسفناج

پیامدهای مصرف اسفناج

اسفناج حاوی اگزالات است سبزیجات دارای برگ سبز و دیگر غذاهای گیاهی برای سلامت بسیار محبوب هستند با این حال، بسیاری از این غذاها نیز حاوی ضد مغذی به نام اگزالات (اسید اگزالیک) می باشند لذا افرادی که تمایل به تشکیل سنگ کلیه دارند ممکن است از یک رژیم غذایی کم اگزالات بهره مند شوند.
سالمون کبابی ادویه دار به همراه گل کلم کبابی

سالمون کبابی ادویه دار به همراه گل کلم کبابی

سالمون یکی از سالم ترین ماهی هایی است که می توانید استفاده کنید و از منابع غنی پروتئین، چربی های سالم و کلسیم به حساب می آید. و اما در کنار این منبع پروتئین گل کلم نیز حضور دارد که سرشار از فیبر است. در نتیجه غذایی که خواهید پخت وعده ای فوق العاده سالم است که می تواند در مسیر کاهش وزن نیز کمکتان کند.
سبزی پلو با ماهی از دیدگاه طب سنتی

سبزی پلو با ماهی از دیدگاه طب سنتی

یکی از بهترین منوهای غذایی ما ایرانی‌ها خوردن ماهی با سبزی‌پلو است. چرا که به دلیل وجود جعفری و شوید و سیری که دارد مزاج ماهی را رو به معتدلی می‌برد. سیر، شوید، جعفری، تره و گشنیز از جمله سبزی‌هایی هستند که در سبزی‌پلو استفاده می‌شود.
شرایط نامطلوب مصرف لبنیات در ۸۰ درصد ایرانی ها

شرایط نامطلوب مصرف لبنیات در ۸۰ درصد ایرانی ها

طبق استانداردها افراد باید روزانه حداقل سه واحد میوه و سبزیجات مصرف کنند. این درحالیست که ۴۲.۵ درصد زنان و مردان ایرانی به طور صحیح میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند. این عدد در مردان ایرانی ۴۱.۵ درصد و در زنان ایرانی هم ۴۳ درصد است
کشک بادنجان عاملی برای جلوگیری از پوکی استخوان

کشک بادنجان عاملی برای جلوگیری از پوکی استخوان

کشک بادنجان حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۶، اسید چرب امگا ۳، کلسیم، فسفر، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، گوگرد، مس و روی است.
عوارض مصرف بی رویه کرفس

عوارض مصرف بی رویه کرفس

سلامت متخصصان تغذیه می‌گویند ارتباط خاصی میان تغذیه وشرایط آب وهوایی وجود دارد ؛بر این اساس گرمای هوای این روزها ومصادف شدن با ایام رمضان تغذیه خاصی را ایجاب می‌کند که لازم است هر فردی نسبت به آن آگاه باشد.
کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست

کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست

پوست بعضی از میوه ها خواص بسیاری دارد که ممکن است از خود میوه بیشتر باشد. یکی از میوه هایی که پوستش خواص بسیاری دارد کیوی می باشد
فست فودی خوشمزه که کم خونی و لاغری را درمان می‌کند

فست فودی خوشمزه که کم خونی و لاغری را درمان می‌کند

غذایی مفید برای زنان باردارهمبرگر با سس ارده حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، B۱۲ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، سلنیوم، منیزیم، آهن، فیبر، گوگرد و اسید فولیک است.
دمنوش فوق‌العاده برای مبارزه با کم‌خونی

دمنوش فوق‌العاده برای مبارزه با کم‌خونی

افسنتین گیاهی علفی و پایا به ارتفاع 80 تا 120 سانتی متر است که در زمین های خشک و شنزارها می‌روید
6 مورد از خواص شگفت انگیز دارچین که نمی دانستید

6 مورد از خواص شگفت انگیز دارچین که نمی دانستید

دارچین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون نیز مفید است و مانند گرد و تنتور به صورت دارو به كار می‌رود
برای تقویت حافظه این دمنوش‌ها را بنوشید !

برای تقویت حافظه این دمنوش‌ها را بنوشید !

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند
مواد غذایی که چندین برابر تخم مرغ پروتئین دارند

مواد غذایی که چندین برابر تخم مرغ پروتئین دارند

پروتئین موجود در این ماده غذایی کمک می کند تا احساس سیری طولانی مدت کنید ضمن این که منجر به حفظ توده عضلانی می شود.
پای خرما و بادام؛ هم خوشمزه، هم انرژی زا

پای خرما و بادام؛ هم خوشمزه، هم انرژی زا

پای خرما و بادام دسری خوشمزه و همچنین مقوی است که می‌توانید در این روز‌های آخر ماه رمضان برای سفره افطار تهیه کرده، میل کنید و لذت ببرید.
ریشه‌کن کردن کم خونی با خورشتی خوشمزه

ریشه‌کن کردن کم خونی با خورشتی خوشمزه

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی خورشت را به علت داشتن اسیدفولیک، آهن و ویتامین B ۱۲ برای مبتلایان به کم خونی مفید دانست.
۱۰ اتفاق که در صورت گوشت نخوردن برای بدنتان می‌افتد

۱۰ اتفاق که در صورت گوشت نخوردن برای بدنتان می‌افتد

افرادی که قید گوشت خوردن را می زنند تا 4.5 کیلو وزن از دست خواهند داد. به علاوه دیگر نیازی به شمردن کالری های مصرفی و طراحی یک برنامه ورزشی برای سوزاندن ان کالری ها نیست. همه فعالیت های متنوع ورزشی با این رژیم غذایی هماهنگ خواهد بود.
با خوردن مداوم غذای بیرون جه بلایی بر سر بدن‌تان می‌آورید؟

با خوردن مداوم غذای بیرون جه بلایی بر سر بدن‌تان می‌آورید؟

همه‌ی ما می‌دانیم که خوردن زیاد غذای بیرون ایده‌ی خوبی نیست، چون این غذا‌ها هزینه‌ی بیشتری دارند و برای سلامتی ما مفید هم نیستند
برای داشتن بدنی سالم دور این غذا‌ها را خط بکشید

برای داشتن بدنی سالم دور این غذا‌ها را خط بکشید

افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود باید رژیم غذایی داشته باشند که در عین کاهش چربی ها، باعث افزایش انرژی سلولی او شود
ترفندی  برای چند برابر کردن خواص درمانی میوه‌ ها

ترفندی برای چند برابر کردن خواص درمانی میوه‌ ها

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند وقتی میوه‌ها یخ زده هستند، بدن انسان قادر به جذب میزان بیشتری از آنتی اکسیدان‌های موجود در آنهاست
دسر‌های میوه ای

دسر‌های میوه ای

همان چند لقمه غذا را هم به زور می خوریم! می خوریم تا در حین کار بیهوش نشویم! غذا می خوریم تا صدای قار و قور شکم گرسنه مان رشته افکار همکاران مان را به هم نریزد! شاید هم غذا می خوریم تا خانم خانه را دلخور نکنیم و زحمت چند ساعته اش را برای آماده کردن غذا از بین نبریم...
این خوراکی ها را هر روز بخورید

این خوراکی ها را هر روز بخورید

هشت خوراکی خیلی ساده ومغذی و در دسترس هست که می تواند بدن شما را سالم و قوی نگه دارد. در ادامه این هشت خوراکی را که میان وعده های سالمی نیز هستند و در عین حال که لاغر نگهتان می دارند کالری بدنتان را نیز تامین می کنند به شما معرفی می کنیم
این خورشت خوشمزه شما را خوش اخلاق می کند

این خورشت خوشمزه شما را خوش اخلاق می کند

خورشت کدو و بادنجان حاوی انواع ویتامین‌های A ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، ب کمپلکس ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، قند، فیبر، پروتئین، کلسیم، منگنز، اسید فولیک و گوگرد است.
غذاهایی که بهتر از داروها با افسردگی مقابله می‌کنند

غذاهایی که بهتر از داروها با افسردگی مقابله می‌کنند

در اینجا 9 گزینه غذایی که مصرف آنها با افزایش سطح خلق و خو و پیشگیری از بروز افسردگی مرتبط هستند، بیشتر معرفی شده‌اند
تهیه حلوا پسته برای افطار ماه رمضان

تهیه حلوا پسته برای افطار ماه رمضان

حلوا یکی از خوراکی های اصلی برای سفره افطار ماه رمضان است. باپسته می توانید یک حلوای خوش طعم و متفاوت به نام حلوای پسته برای افطار ماه رمضان تان درست کنید.
کاچی، خوراک افطار روزگار قدیم

کاچی، خوراک افطار روزگار قدیم

ماه رمضان بین ملل مسلمان به ویژه آن‌ها که در این خطه از دنیا می‌زیند، به راستی زمان مهربانی و دستگیری است. از خوراک‌های لطیف و خوردنی که در ماه رمضان می‌توان بر سر سفره افطار نهاد، کاچی است که طرز تهیه آن را آورده ایم.
رژیم لاغری با دارچین

رژیم لاغری با دارچین

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که انواع و اقسام رژیم لاغری و قرص‌ها و روش‌های مختلف را برای لاغری طی کرده اید و به نتیجه مطلوبتان نرسیده اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید، حتی از باب سرگرمی!
سلامت قلبتان را با این شربت تضمین کنید

سلامت قلبتان را با این شربت تضمین کنید

شربت به‌لیمو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ،B۲ ، B۶، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کربو‌هیدرات، فیبر، پروتئین، مس، روی، آهن و آنتی‌اکسیدان است.
سوپ نخود فرنگی برای افطار ماه رمضان

سوپ نخود فرنگی برای افطار ماه رمضان

سوپ نخود فرنگی یکی از سوپ های سبکی است که برای افطار ماه رمضان بسیار مناسب است.
مصرف سالانه ده‌ها هزار ذره پلاستیکی به همراه رژیم غذایی!

مصرف سالانه ده‌ها هزار ذره پلاستیکی به همراه رژیم غذایی!

یک کیلوگرم از نمک دریایی حاوی بیش از ۶۰۰ قطعه میکروپلاستیک است. در صورتیکه فرد روزانه حداکثر پنج گرم نمک مصرف کند حدود سه میکروپلاستیک در روز وارد بدن خود کرده است
دیگر از این ماده غذایی خوشمزه نترسید

دیگر از این ماده غذایی خوشمزه نترسید

محققان دانشگاه سیدنی در تحقیقات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که خوردن تخم‌مرغ برای افراد دارای دیابت خطری ندارد، خوردن 12 عدد تخم‌مرغ در هفته نمی‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد
موادغذایی برای سلامت چشم

موادغذایی برای سلامت چشم

انتخاب مواد غذایی درست می‌توانند تفاوت بین چشم‌هایی سالم و قوی یا حرکت به سمت مواجهه با اختلالات چشم در آینده را رقم بزنند
ورود اعضا