کد خبر: ۱۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 26
رئیس علوم پزشکی تهران از بدهی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به علوم پزشکی تهران خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس علوم پزشکی تهران از بدهی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به علوم پزشکی تهران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش بین‌المللی کودکان که امروز در مرکز طبی برگزار شد، با بیان اینکه 35 سال پیش اولین کنگره کودکان به مناسبت گرامیداشت دکتر قریب برگزار شد و امروز نسبت به آن زمان شاهد رشد خوبی در این حوزه هستیم، گفت: شاید در زمینه تحقیقات و پژوهش در حوزه کودکان در زمره کشورهای پیشرفته نباشیم، اما گروه پزشکی اطفال در زمره گروه‌های پرتلاش بوده و تلاش‌های زیادی کردند که باید از آنها تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در چهار  سال گذشته تحولات بزرگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رخ داد و این طرح با حمایت‌های رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر بهداشت به خوبی اجرا شد، اما باید چالش‌های این طرح که به شرکای وزارت بهداشت بر می‌گردد به سرعت برطرف شود.

رئیس علوم پزشکی تهران افزود: بزرگترین چالش این است که چرا حقوق پرسنل بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران به موقع پرداخت نمی‌شود؟، بیش از 50 درصد اعضای هیئت علمی شاغل در بیمارستان مرکز طبی اطفال تمام وقت هستند و وقتی نتوانیم پولشان را بدهیم ، آنها چگونه می‌توانند به کار خود ادامه داده و معیشت خود را اداره کنند؟.

وی افزود: مشکل این نیست که ما پول نداریم، بلکه بیمه‌ها و شرکای وزارت بهداشت مطالبات را پرداخت نمی‌کنند. باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم تا از بحران عبور کنیم، زیرا اکنون بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها بسیار زیاد است.

رؤسای بیمارستان‌ها فقط باید در بیمارستان اشتغال داشته باشند

وی افزود: پرستاران فکر نکنند کسی به فکر آنها نیست. برای حل مشکلات بیمارستان‌ها باید مسئولیت بیشتری قبول کنند و مستقل شوند و منابع خود را مدیریت کنند تا بتوانند با کاهش وابستگی و مدیریت مستقل از بحران عبور کنند.

کریمی عنوان کرد: رؤسای بیمارستان‌ها فقط باید در بیمارستان اشتغال داشته باشند و با عشق و علاقه به امور بیمارستان بپردازند و در خارج از بیمارستان به کار دیگری مشغول نباشند و کارهای غیر پزشکی انجام ندهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ما امروز دانشگاه بی‌پولی نیستیم، اما باید طرز پرداخت و نگرانی پرسنل را برطرف کنیم. چگونه انتظار داریم که مطالبات یک پزشک تمام‌وقت را چندین ماه به او نپردازیم و بگوییم که از بیمارستان بیرون نرو و تنها در بیمارستان فعالیت کند.

کریمی با بیان اینکه مرکز طبی کودکان این پتانسیل را دارد که به طور مستقل خود را اداره کند، افزود: در هشت سال گذشته 800 نفر از مرکز طبی اطفال فارغ‌التحصیل شده‌اند، چرا بیمارستانی با این پتانسیل نتواند خود را اداره کند، البته ترس این کار آن است که رئیس بیمارستان جز در بیمارستان در جای دیگری اشتغال نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه علوم پزشکی تهران 1100 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد، گفت: وزارت بهداشت مقصر نقدینگی نیست. مقصر کسی است که پول وزارت بهداشت را نمی‌دهد. باید کمک‌های لازم انجام شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها از بحران خارج شوند.

برچسب ها: بدهی ، سلامت ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: