کد خبر: ۹۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 05
شفا آنلاین>.اجتماعی> رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه 130 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در حال اجراست، گفت: احداث پنج بیمارستان در شهرستان های سراب، میانه، هریس، آذرشهر و عجب شیر از جمله این طرح های عمرانی است.

به گزارش شفا آنلاین،  محمد حسین صومی روز پنج شنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام سلامت افزود: یک هزار و دو خانه بهداشت در استان وجود دارد که از این تعداد 155 خانه بهداشت در سال گذشته احداث و راه اندازی شد و بقیه خانه ها نیز مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حدود 99 درصد مراکز بهداشتی و درمانی استان شامل خانه پزشکان و خود مراکز مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفته اند.

صومی ادامه داد: احداث مراکز بهداشتی و درمانی، کلینیک های تخصصی اورژانس، مرکز غربالگری سرطان، آی سی یو، سی سی یو، مراکز زایمان، ستادهای شبکه بهداشت و درمان دانشکده ها، اتاق های تمیز، پژوهشگاه، مرکز مهارت های بالینی دانشگاه، مرکز آزمون، ساختمان های جدید غذا و دارو و بهداشت، خوابگاه دانشجویی و راه جدید دسترسی بیمارستان امام رضا (ع) و دانشگاه علوم پزشکی از دیگر طرح های در حال احداث است.

وی با اشاره به احداث 30 مرکز بهداشتی و درمانی با همکاری شهرداری تبریز ادامه داد: 25 مرکز دیگر نیز با همکاری فرمانداران و شهرداران سایر شهرستان ها در سطح استان و 18 مرکز بهداشت و درمانی در مراکز روستایی احداث می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دو و نیم سال گذشته بیش از 100 تخت سی سی یو و آی سی یو خریداری و راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در حوزه پژوهش، افزود: در روزهای گذشته اتاق تمیز در مرکز رشد و فناوری های دارویی در سالجاری افتتاح شده و تا پایان سالجاری نیز یک اتاق تمیز دیگر در بیمارستان شهید مدنی تبریز احداث می شود و ساخت یک اتاق تمیز دیگر در مرکز بیوتکنولوژی دارویی در سال آینده در برنامه کاری دانشگاه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه گزارش به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت استانداری توانسته ایم مجوز ایجاد انستیتو سلول های بنیادی و طب بازساختی را در استان دریافت کنیم.

صومی با اشاره به افتتاح انستیتو سالمند پروفسور علوی در تبریز گفت: این انستیتو با همکاری دانشگاه های پنسیلوانیای آمریکا، دانمارک و علوم پزشکی تبریز تاسیس شده است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان دانشگاه نسل سوم دانشگاهی که کارآفرین بوده و با توجه به فناوری ها و تولید محصولات ضمن ایجاد زمینه کاری مناسب قسمتی از اعتبارات مورد نیاز خود را از محل محصولات خود تامین می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در حوزه پژوهش نیز این دانشگاه بر اساس سیستم نمره بندی بین المللی جزو پنج دانشگاه برتر کشور در حوزه علوم پزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان متولی کشوری چهار ماموریت مهم توسعه علوم دارویی، حوادث ترافیکی، مشکلات زیست محیطی با تاکید بر اکوسیستم های آبی و علوم روانپزشکی و روانشناسی منطبق با فرهنگ ایرانی انتخاب شده است.

وزیر بهداشت عصر روز پنج شنبه به منظور بررسی دستاوردهای سلامت دولت در استان و افتتاح چندین طرح بهداشتی و درمانی به تبریز سفر کرده است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: