کد خبر: ۳۴۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024June 23
توجه عملی به کرامت و معیشت پرستاران با باز توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و منابع مالی در نظام سلامت از جمله خواسته های پرستاران است.
شفا آنلاین:سلامت>  شورای عالی سازمان نظام پرستاری به عنوان منتخبین جامعه بزرگ پرستاری کشور ضمن دعوت آحاد مردم ایران اسلامی به حضور پر شور در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و انتخاب فردی با برنامه و پر تلاش، از تمامی کاندیداها می‌خواهد موارد ذیل را به عنوان اهم مطالبات جامعه پرستاری در برنامه‌های سلامت و مواضع خود مدنظر قرار دهند.
به گزارش شفا آنلاین ۱- توجه عملی به کرامت و معیشت پرستاران با باز توزیع عادلانه مسئولیت‌ها و منابع مالی در نظام سلامت.

۲- تامین امنیت شغلی پایدار پرستاران و تسهیل در روند استخدام آنها متناسب با توسعه تخت‌های بیمارستانی و کنار گذاشتن طرح‌های غیر سودمند از جمله تعریف رشته‌های حد واسط که گاهاً برای جبران کمبود نیروی پرستاری انجام پیگیری شده و پیامدی جز آسیب به کیفیت سلامت جامعه نخواهد داشت .

۳- آسیب شناسی معضل ترک شغل و مهاجرت پرستاران به عنوان سرمایه‌های جبران ناپذیر کشور و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آن .

۴- قرار دادن اصل عدالت و انصاف در نحوه توزیع منابع مالی در نظام سلامت کشور و عبور از شیوه‌های منسوخ پرداخت از جمله مدل پرداخت در قبال خدمت (فی فور سرویس) و اجرا ضابطه مند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری.

۵- تقویت جایگاه معاونت پرستاری در ساختار وزارت بهداشت و درمان و ابلاغ معاونت پرستاری در ساختار دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی .

۶- توسعه اختیارات نهاد پرستاری در راستای قانون کوچک سازی دولت و واگذاری بخشی از اختیارات وزارت بهداشت به سازمان نظام پرستاری از جمله اعطای پروانه فعالیت صلاحیت حرفه‌ای و یا حضور در شورای عالی بیمه
برچسب ها: پرستاران ، پرستار ، معیشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: