کد خبر: ۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور ایران با تولید انبوه محصولات پزشکی داخلی نشان داد که توانمندی صادرات در سالهای آینده را دارد.
به گزارش شفا آنلاین،هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس در نمایشگاه بین‌المللی تهران خاطر نشان کرد: ارائه آخرین تکنولوژی‌های تولیدات داخلی در عرصه تجهیزات پزشکی نشان داد، ایران در دوره تحریم نه تنها با شکست مواجه نشده بلکه با تکیه بر قوای داخلی، تولیدات خوبی را روانه بازار کرده است. 

وی در ادامه گفت: ما فاصله زیادی با استانداردهای جهانی در خصوص تخت‌های بیمارستانی داریم به ویژه اینکه هنوز بیمارستان های تخصصی نداریم و در بخش سوانح و سوختگی تا سایر موارد کمبودهای زیادی داریم و نیازمند به بازسازی و رسیدن به استانداردهای بین‌المللی هستیم.
 
وی گفت: با حمایت از بخش داخلی در دوران پسا تحریم، می‌توان زمینه اشتغال زایی، کاهش خروج ارز و ارتقا‌ء توانمندی‌های داخلی، در عرصه‌های بین‌المللی را داریم و باید در دوران پسا تحریم ظرفیت‌های بدست آمده در دوران تحریم را حفظ کنیم و با مشارکت تولید کنندگان داخلی و شرکت‌های خصوصی خودمان رو به اجناس خارجی ارزان‌تر نیاوریم که این مهم وظیفه دولت و مجلس در حمایت از تولید کنندگان داخلی است. 

کمتر از 10 درصد بودجه عمرانی برای فعالیت‌های درمانی اختصاص یافته است 
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: اعتبارات ما برای ساخت و نوسازی بیمارستان ها بسیار کم است و کمتر از 10 درصد از بودجه عمرانی برای فعالیت‌های درمانی اختصاص یافته و این در حالی است که ما در حال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم و برای این کار 500 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. 

وی گفت: برای پروژه‌های جدید امکان تامین بودجه وجود ندارد و با توجه به قانون باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره گام برداریم و این بخش را به بخش خصوصی واگذار کنیم. 

وی گفت: نباید بودجه کشور را صرف فعالیت‌های کاذب بکنیم بلکه باید فعالیت‌های تولیدی را به سمت اشتغال زایی هرچه بیشتر سوق دهیم و بحث ساختمان‌های بیمارستان‌ها را سر و سامان دهیم که این مهم با حمایت دولت و مجلس و سرمایه‌گذاران غیر دولتی محقق می‌شود. yjc
برچسب ها: کمیسیون ، عمران ، مجلس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: