کد خبر: ۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 29
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: با همکاری‌هایی که با سازمان نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس کشور صورت گرفته است، اتاق‌هایی برای اقامه نماز در مدارس فاقد نماز خانه تعبیه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش  گفت: تعداد مدارس به لحاظ شیفت‌بندی، 105 هزار  است و به لحاظ کاربردی حدود 87 هزار است و مدارسی که فاقد نمازخانه هستند زیر 25 درصد است که یا شامل مدارس کوچک و یا مدارس روستایی می‌شود و بقیه مدارس حداقل فضایی کوچک برای نماز خواندن را دارند و در بیش از 50 درصد از مدارس نماز جماعت اقامه می‌شود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر 17 هزار روحانی امام جماعت داریم که از بیرون از آموزش و پرورش با ما همکاری می‌کنند.

کفاش بیان داشت: امیدواریم که در برنامه توسعه ششم به همراه همکاری سازمان نوسازی و توسعه تجهیزات مدارس کشور، برای مدارس فاقد نمازخانه،‌اتاق هایی تعبیه شود که ما بتوانیم در تمامی مدارس اقامه نماز را داشته باشیم، همچنین بر اساس سند توسعه اقامه نماز در آموزش و پرورش ، زنگ نماز در مدارس الزامی است. 

وی در پایان گفت: تخصیص زنگ نماز الزامی است،‌ اما هدایت دانش‌آموزان برای آموزش است،‌ همچنین امسال برای اولین بار 4500 نفر از میزان متوسط اول روش‌های جذب دانش‌آموزان به سمت نماز را آموزش دیدند و بر اساس ارزش‌یابی اولیه‌ای که ما در دست داریم، 4500 مدیری که آموزش دیدند، شوق و رغبت دانش‌آموزان برای نماز خواندن را افزایش داده‌اند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: