کد خبر: ۳۴۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024June 26
توصیه اکید به همه افراد خصوصاً در کسانی که خانواده و یا بستگان درجه یک سابقه ابتلاء به اختلال روان دارند، این است که از مصرف مواد مخدر به هر شکلی پرهیز کنند.
شفا آنلاین:جامعه>به راحتی نمی‌توان رابطه علت و معلولی بین اختلالات روان و سوءمصرف مواد مخدر را مشخص کرد به این معنی که کدام فاکتور احتمال ریسک ابتلاء به بیماری روان و یا مصرف موارد مخدر را بالا می‌برد.
به گزارش شفا آنلاین بیماری‌های روان می‌تواند محرکی برای سوءمصرف مواد مخدر شود، به گونه ای که نتیجه‌گیری مطالعات گسترده بیانگر این مهم است که مصرف مواد ارتباط معناداری با ابتلاء به انواع بیماری‌ها دارد. تأیید قطعی اینکه آیا مصرف مواد مخدر به تنهایی می‌تواند منجر به افزایش بار انواع بیماری‌ها شود، نیاز به مطالعات علمی عمیق‌تر دارد.

 بیماری‌های روان به عبارتی زمینه‌ساز مصرف مواد مخدر است و ماده مخدر هم منجر به تشدید اختلالات روانی خواهد شد.

مطالعات بیانگر این است که مصرف انواع مواد مخدر خصوصاً الکل زمینه‌های ژنتیکی دارد و این مهم یکی از علت‌های اثرگذار در مصرف مواد مخدر است و الزاماً تمام افرادی که مبتلا به اختلالات روانی هستند مواد مصرف نمی‌کنند، این موضوع بیشتر در افرادی دیده می‌شود که عوامل محیطی و ژنتیک مؤثر بر سو مصرف مواد دارند.


همچنین در بیمارانی که به اختلالات روانی مبتلا هستند و در عین حال ژنتیک مؤثر بر سو مصرف مواد مخدر دارند و یا در محیطی زندگی می‌کنند که گرایش بیشتری به مصرف مواد مخدر وجود دارد، درمان و ترک مصرف مواد مخدر به مراتب مشکل‌تر از سایرین است.

افراد دارای ریسک بالای ژنتیک ابتلاء به اختلالات روان و یا کسانی که خانواده و نزدیکان آنها سوءمصرف مواد مخدر دارند، باید بیش از سایرین توصیه‌ها را جدی بگیرند.

توصیه اکید به همه افراد خصوصاً در کسانی که خانواده و یا بستگان درجه یک سابقه ابتلاء به اختلال روان دارند، این است که از مصرف مواد مخدر به هر شکلی پرهیز کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: