کد خبر: ۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 14
عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران پیشنهادکرد: موضوع پیونداعضا به عنوان یک سازمان ومجموعه مستقل در وزارت بهداشت و درمان قرارگیرد تا این سازمان با بودجه و پرسنل کافی بتواند امر پیوند را در همه رشته های پیوند اعضا ازجمله پیوند کلیه پیش ببرد.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: متأسفانه تأخیر در پرداخت هزینه های پیوند به 8 ماه رسیده و قرار بوده که این معوقات  پرداخت شود. اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.حال آنکه به نظر می آید مقداری مشکلات اداری مانع از این کار بوده است.

وی ادامه داد:بدون شک رقم دریافتی تیم های پیوند نسبت به زحمات آنها قابل توجه نیست و به طور معمول پزشکان  به دلیل انگیزه های انسانی این کار را انجام می دهند.ضمن اینکه معتقدم خوشبختانه تاکنون این مسئله تأثیری در روند پیوند اعضا نداشته است اما این احتمال وجود دارد که درصورت ادامه این روند نامطلوبت وغیرمنطقی درآینده موثر باشد.

 این اورولوژیست پیشنهادکرد: پیوند کلیه به عنوان یک سازمان در وزارت بهداشت و درمان مورد تأیید قرار گیرد و این سازمان با بودجه و پرسنل کافی بتواند امر پیوند را در همه رشته های پیوند اعضاو نه تنها پیوند کلیه پیش ببرد.

وی همچنین افزود: در واقع تنها پیوند کلیه نیست که باید مورد توجه قرار گیرد بلکه تمام پیوند اعضاء نیازمند مورد توجه قرار گرفتن اند .و این را می طلبد که یک سازمان مشخص در وزارت بهداشت و درمان با اختیارات و بودجه کافی  این امربسیارمهم وحیاتی را ازابعاد مختلف درمانی ،دارویی وحمایت ازاهداکنندگان وگیرندگان عضو وسایر مسایل مربوطه مدیریت کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: