کد خبر: ۸۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
رييس انجمن نفرولوژي درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :رييس انجمن نفرولوژي ايران گفت: براي حل مشكلات پيوند اعضا و آينده نگران كننده آن در ايران نامه اي براي وزير بهداشت ارسال كرده ايم .

دكتر محمد رضا گنجي درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب و با اعلام اينكه كيفيت پيوند اعضا در كشور كم نشده بلكه كميت كاهش يافته است گفت: متاسفانه در حال حاضر نه پزشك و نه بيمار تمايلي براي پيوند ندارند. به همين خاطر طي نامه اي از وزير بهداشت خواستيم تا تصميم قاطعانه اي در اين باره اتخاذ نمايند. رو نوشتي از اين نامه نيز براي وزير تعاون ،كار و رفاه اجتماعي و سازمان مديريت و برنامه ريزي و هم چنين بيمه هاي كشور ارسال کرده ایم.

وي در ادامه گفت: تصور كنيد نيمه شب يك عمل پيوند از جسد پيش بيايد. حالا بايد تكنسين اتاق عمل ، جراح ، متخصص بيهوشي ، پرستار و... هر كدام را از هر گوشه شهر به بيمارستان بكشانيم و چنين عمل حساسي را انجام دهيم اما بدون پول و هزينه.آیا این منطقی وشرط انصاف است؟!

اين نفرولوژيست گفت: از آغاز سال 94 هيچ پولي به تيم های پزشكي پيوند پرداخت نشده است.بلکه فقط به تازگي قرار شده هيات امنا مبلغ مختصري را به شكل علي الحساب به پزشكان بدهد آن هم به شرطي كه از اين به بعد ما بپذيريم كه طرف حساب ما هيات امنا باشد.

‫دکتر محمدرضا گنجی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

وی تصریح کرد:متاسفانه امسال وزارت بهداشت در دفترچه تعرفه اش هيچ پولي براي نفرولوژيست ها در نظر نگرفته است . در حال حاضر نيز بيمه ها براي جراحان ومتخصصین بیهوشی تعرفه 2 k و براي نفرولوژيست ها يك k در نظر گرفته اند . در حالي كه بعد از عمل پيوند اين نفرولوژيست است كه حدود دو هفته با مشكلات بيمار درگير خواهد بود. ضمن اینکه در پيوند از مرگ مغزي مراحل نگهداري و مراقبت از بيمار بسيار مشكل تر از زنده است اين در حالي است كه هيچ پولي براي ما در این خصوص درنظر گرفته نمي شود.

دكتر گنجي در ادامه افزود: در همه جاي دنيا ميگويند عمل پيوند بهتر از دياليز است اما در ايران بر عكس است. چون بيماران بعد از پيوند هم درگير مشكلات تهيه دارو ، هزينه هاي سرسام آور خريد دارو و تمديد دفترچه هاي بيمه هستند .درعین حال با عواقب خطرناك عمل مثل عفونت، پس زدن و يا نبود بقاي پيوند رو به رو هستند. چرا كه بيمار در بیمارستانی عمل مي شود كه پزشكانش فقط و فقط به خاطر رضايت خدا و رسالت پزشكي خود دست به عمل مي زنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر فيروز ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
1
0
شانتاژه!! وضع ما الان اينقدر بد نيست ولي توقعمان مثل شما زياد نيست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: