کد خبر: ۸۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد:
شفاآنلاین:سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت مهم‌ترین مشکل وزارت بهداشت در زمان تحریم‌ها را هزینه‌های مازادی که به سیستم بهداشتی و درمانی کشور تحمیل می‌شد، خواند و گفت: لغو تحریم‌ها منافع اقتصادی مستقیمی هم برای وزارت بهداشت دارد.

به گزارش شفاآنلاین : دکتر ایرج حریرچی درباره تاثیر لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر حوزه سلامت کشور، گفت: واقعیت این است که مهم‌ترین مشکل ما در زمان تحریم، موضوع انتقال ارز و هزینه‌های مازادی که به سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل می‌شد، بود. همچنین مشکلاتی در زمینه انتقال دانش داشتیم.

وی با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از هزینه‌های ما از طریق مالیات و حق بیمه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند، تامین می‌شود، گفت: بنابراین نفع اصلی سیستم بهداشت و درمان در دوران پسا تحریم، گشایش وضع اقتصادی، بهبود وضع معیشتی مردم و افزایش درآمدهای حاصله برای دولت و سازمان تامین اجتماعی است.

حریرچی همچنین اظهار کرد: اما لغو تحریم‌ها، منافع اقتصادی مستقیمی هم برای وزارت بهداشت دارد. البته باید گفت که وزارت بهداشت هم برای شرایط سخت تحریم خود را آماده کرده بود و هم برای گشایشی که در آینده حاصل می‌شود، خود را آماده کرده است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: