کد خبر: ۸۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانشناس گفت: به دلیل بی پاسخ ماندن برخی پیامک‌ها افراد ممکن است دچار سردرگمی یا سوء تفاهم شوند.
به گزارش شفا آنلاین،امیر خجسته کاشانی اظهار کرد: افراد اغلب در ارتباط روزمره از پیامک برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: شاید پیامک شما هم همانند برخی از افراد بی پاسخ بماند و شما را دچار سردرگمی، ناراحتی، ناآرامی ذهنی و سوء تفاهم کند.
 
خجسته کاشانی با اشاره به  دلایل بی پاسخ ماندن پیامک‌ها گفت: دلایل متعددی سبب می‌شود که برخی از پیامک‌های ما بی پاسخ بماند که از جمله آن می‌توان به عدم ارسال صحیح پیامک به دلیل نقص در شبکه‌های ارتباطی اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: مشغول شدن به کارهای روزمره و فرصت نداشتن به پاسخ دادن پیامک‌ها و همچنین بی توجهی فرد می‌تواند از دیگر علت‌های پاسخ ندادن پیامک‌ها باشد.
 
این روانشناس خاطر نشان کرد: عدم تشخیص نوع پیامک و یا متوجه نشدن منظور دقیق ارسال کننده پیامک از دیگر دلایل بی پاسخ ماندن پیامک می‌باشد. به عبارتی به دلیل عدم استفاده از تمامی عناصر انتقال دهنده پیام که به طور کلامی و غیر کلامی است می‌تواند مخاطب را در دریافت صحیح پیامک با مشکل مواجه کند.
 
وی گفت: به عنوان مثال وقتی فردی برای کسب اجازه از کسی پیامک می‌زند که (من بروم) بدون استفاده از علامت سوال فرد متوجه منظور شما نمی‌شود و ممکن است پاسخی ندهد.
 
این مدرس دانشگاه افزود: البته ممکن است برخی افراد به دلیل علاقه‌مند نبودن به ارتباط از پاسخ دادن به پیامک منصرف شوند.
کاشانی تاکید کرد: بنابراین برای کمتر ایجاد شدن این مشکلات می‌توان از ارتباط کلامی استفاده کنیم تا شاهد سوء تفاهم و مشکلات ارتباطی نباشیم.yjc
برچسب ها: پیامک ، شبکه‌ ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: