کد خبر: ۳۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 02
متخصص جراحی عمومی می‌گوید عمل همزمان «سزارین» و «اسلیو» امکان پذیر نیست و مادران گول تبلیغات اینستاگرامی را نخورند.
شفا آنلاین:سلامت>تبلیغات اینستاگرامی مربوط به عمل‌های لاغری روزبه روز زیادتر می‌شود؛ در تبلیغی که در این چند روز در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده بلاگری مدعی می‌شود امکان خداحافظی با اضافه وزن ناشی از زایمان بلافاصله بعد از تولد فرزند وجود دارد.

به گزارش شفا آنلایندر این تبلیغ بلاگر می‌گوید «برای مادران عمل اسلیو (عمل کوچک کردن معده) بلافاصله بعد از عمل سزارین (یک روش زایمان) انجام می‌گردد و هیچ عواقبی هم ندارد.»

دکتر ابراهیم متولیان متخصص جراحی عمومی می‌گوید چنین عملی امکان پذیر نیست و دروغ محض است.

وی می‌افزاید: به طور کلی همزمانی دو عمل جراحی احتمال مرگ و میر را بالا می‌برد، اما در مورد اسلیو (جراحی لاغری یا درمان چاقی) و سزارین این موضوع به طور کلی منتفی و غیرممکن است و همزمانی این دو عمل امکان پذیر نیست. 
متولیان ادامه می‌دهد: اظهار نظر برخی پزشکان گاهی اوقات ناشی از مباحث اقتصادی است و برخی از همکاران هرچند محدود نگاه‌های اقتصادی را بر سلامت افراد ترجیح می‌دهند.

وی بیان می‌کند: اغلب پزشکان این حوزه فهیم هستند، اما برخی نیز ممکن است تخلف کنند و صرفا برای کسب درآمد بیشتر دست به تبلیغات عجیب و غریب بزنند.

متخصص جراحی عمومی بیان می‌کند: مثلا یکی از افراد در اینستاگرام مدعی شده بود که با قطع کردن رگ اشتها مشکل چاقی افراد را به طور کلی ریشه کن می‌کند که این در حالیست که در علم پزشکی رگ اشتها وجود خارجی ندارد./تابناکعمل همزمان «سزارین» و «اسلیو» امکان پذیر نیست/ گول سودجویان را نخورید!

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: