کد خبر: ۷۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: شبکه بهداشتی در حاشیه شهر‌ها در سال جاری 30 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم روز پزشک که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ایجاد شبکه بهداشتی در حاشیه شهر‌ها برای 8 میلیون نفر در سال گذشته اظهار کرد: این طرح در سال جاری برای 30 میلیون نفر اجرایی می‌شود.

وی افزود: پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان نیز هم اکنون برای روستاییان کشور ثبت شده و کار سختی است. این کار به همراهی مردم با دولت نیاز دارد. همچنین در خصوص بیمه‌ها می‌توان گفت، در صورتی که قانون پنجم توسعه در خصوص بیمه‌ها اجرایی شود، نیازی به برنامه جدیدی در این زمینه نخواهد بود. این مسئله به نوع نوشتار قانون باز می‌گردد. در صورتی که این قانون دقیق تر نوشته شده بود، هم اکنون شاهد اجرای آن بودیم. آنچه در خصوص بیمه‌ها اهمیت دارد، مسئول بودن آنها و ارزش پولی داشتن برگه‌های بیمه‌ها است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: طرح تحول سلامت، بدون ساماندهی بیمه‌ها به موفقیت نمی‌رسد. این امر به تعریف منابع پایدار برای بیمه‌ها نیاز دارد. راهکارهایی نیز وجود دارد، که ما را به این هدف نزدیک‌تر کند. ایرانیان نباید در خصوص حمایت مالی درد و رنجی داشته باشند. این مسئله به معنای رایگان شدن خدمات پزشکی نیست. حتی ممکن است مبلغ بیمه افزایش یابد. باید مالیات بیشتری برای کالاهای آسیب رسان و کارخانه‌های مختلف وضع کرد.
  
قاضی زاده هاشمی در خصوص بیماران خاص ادامه داد: بیماری‌ها به راحتی جزء بیماران خاص قرار نمی‌گیرند. نزدیک به 40 بیماری وجود دارد، که به ارائه خدمات خاص برای آنها می‌اندیشیم. 
در 2 دهه قبل، پذیرش بیماری خاص برای دولت 7 میلیون دلار تمام می‌شد، اما هم اکنون این میزان به 300 دلار می‌سد. قرار گرفتن بیماران نخاعی در ردیف بیماران خاص، جزء کارهای بهزیستی محسوب می‌شود، از طرف دیگر دولت با کمبود منابع در این زمینه روبرو است. در صورتی که بتوانند دولت و مجلس 4 بیماری دیگر را نیز به لیست بیماران خاص اضافه می‌کند.

وی در خصوص اخلاق پزشکی بیان کرد: امروزه فضای مجازی و رسانه‌ها به بداخلاقی‌ها دامن می زنند به دلیل آنکه پزشکی مورد اهتمام مردم است، باید بیشتر مراقبت کرد و رفتار ما نباید، سبب سلب اعتماد از جامعه پزشکی شود. صیانت از جامعه پزشکی برعهده قوه قضائیه، مقننه‌، مجریه و رسانه‌ها است. 

وزیر بهداشت در خصوص قرار گرفتن بیماران قطع نخاعی در لیست بیماران خاص افزود:
مجلس و دولت باید تصمیم بگیرند، این کار اجرایی شود. البته همیشه باید به ایجاد انتظارات جدید در جامعه توجه کرد. هم اکنون که خزانه شرایط سختی دارد، توقع مردم را در حد داشته‌هایمان قرار دهیم. هم اکنون نیز کشور با فروش کمتر از یک میلیون بشکه نفتی اداره می‌شود. هنوز پولی به کشور وارد نشده است تا توقع جدیدی برای مردم ایجاد کنیم. در این کار به طور حتم الویت‌های کشور را در نظر بگیریم. مسئله مهم کنونی در کشور بحث اشتغال است. برطرف کردن این مشکل می‌تواند به از میان رفتن اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی و رونق اقتصادی در کشور کمک کند.

دولت لایحه حوزه سلامت را به مجلس بدهد
در ادامه خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که دولت بخواهد، تعداد بیماری های صعب العلاج را افزایش دهد، این مسئله را در طی لایحه‌ای به مجلس ارائه دهد. به دلیل آنکه تمام مواردی که بار مالی دارد، به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس وارد می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: