کد خبر: ۷۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
مسئول انجمن فیزیوتراپی تهران:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>مسئول انجمن فیزیوتراپی تهران گفت: وقتی مسئولان وزارت بهداشت یا سازمان‌های بیمه‌گر صرفاً پزشک باشند، در انجام تصمیمات خود و پرداخت هزینه‌های درمانی، بیشتر به برخی رشته‌ها و پرداخت خدمات درمانی به آنها اهمیت می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین : محمد رسولی در نشست خبری انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپیست‌ها در دوم مرداد توانستند شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند به طور مستقل خدماتی را به بیماران ارائه دهند، البته قبل از آن هم ارائه خدمات فیزیوتراپی برعهده فیزیوتراپیست‌ها بود، اما پزشکان، مسئولیت فنی درمانگاه‌های فیزیوتراپی را برعهده داشتند.

وی ادامه داد:‌ اکنون در برخی موارد هنوز استقلال فیزیوتراپی زیر سؤال است، استقلال یعنی ارائه خدمات فیزیوتراپی برعهده فیزیوتراپیست‌ها باشد، این در حالی است که گروه‌های دیگری مسئولیت فنی درمانگاه های فیزیوتراپی را برعهده دارند، اما نقشی در ارائه خدمات آن ندارند.

رسولی افزود: نمی‌شود ارائه خدمات رشته‌ای به عهده آن باشد، اما نظارت آن توسط رشته‌ای دیگر انجام شود، زیرا این رفتار به دور از شئونات حرفه‌ای و اخلاقی است. ما معتقدیم اکنون مراکز فیزیوتراپی به تعداد کافی وجود دارد و برای ارائه خدمات به مردم کافی هستند.

مسئول انجمن فیزیوتراپی تهران با انتقاد از مسئولان وزارت بهداشت برای عدم رسیدگی به مطالبه فیزیوتراپیست‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای در کشور تصریح کرد: وقتی مسئولان وزارتخانه یا سازمان‌های بیمه‌گر صرفاً پزشک باشند، در انجام تصمیمات خود و پرداخت هزینه‌های درمانی، بیشتر به برخی رشته‌ها و پرداخت خدمات درمانی به آنها اهمیت می‌دهند، بخشی از این طرز تفکر نیز به این دلیل است که در ایران به بحث درمان بیش از پیشگیری اهمیت داده می‌شود.

رسولی گفت: برخی فکر می‌کنند اگر دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی راه‌اندازی شود، بیماران مستقیماً به فیزیوتراپیست‌ها مراجعه می‌کنند، این تفکر نادرست است. ما تعامل بسیار مناسبی با متخصصان ارتوپدی داریم و تنها مشکل ما رشته طب فیزیکی است. به نظر می‌رسد بهره‌مندی آنها از فیزیوتراپی موجب شده است این طرز تفکر شکل بگیرد و شاید یکی از دلایل جلوگیری از ادامه تحصیل فیزیوتراپیست‌ها در مقطع دکترای حرفه‌ای در کشور به طب فیزیکی مربوط شود.

پرهام پارسانژاد عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در تعرفه فیزیوتراپی خدمات مختلف، ارزش‌های مختلفی دارد، اظهار داشت: وقتی مسئول فنی شخصی جز فیزیوتراپیست باشد، خدمات گرانتری را درنظر می‌گیرد، زیرا دستگاه‌هایی مانند شاک‌وی و مگنت را نیز به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند در حالی که نیازی به آنها وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: