کد خبر: ۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مجلس در پی اولتیماتوم وزیربهداشت به نظام پزشکی درباره برخورد با زیرمیزی گفت: به نظرمن بهتراست وزارت بهداشت هرچه سریع تر از طریق یک لایحه تمام اختیارات نظارتی را از نظام پزشکی بگیرد.

دکترعبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: زیرا اختیار همراه با مسئولیت است، الان اختیارات دست وزارت بهداشت اما مسئولیت بر عهده نظام پزشکی است پس این دیگر اما و اگر نمی خواهد.

 وی تأکید کرد: مجلس در این امر صد در صد و یک پارچه کمک خواهد کرد تا حق نظارت از سازمان پزشکی گرفته و به وزارت بهداشت  داده شود. ضمن اینکه به نظر من عملکرد نظام پزشکی بر بخش نظارت به هیچ عنوان خوب نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت تولیت را پذیرفته و بر آن اصرار دارد، نمی شود آنجاهایی که برخورد و انتظار جامعه است را از خودشان دور کنند و آنجایی که امکانات،بودجه و مسائل مالی است را بپذیرند.

وی همچنین ادامه داد: اگر تولیت هست این که یک بخشی را برای نظارت بر خودش به خود واگذار کنیم در هیچ کجای دنیای مرسوم نیست. ضمن اینکه نظارت حاکمیتی بوهد ویکی از وظایف حاکمیت نظارت است. مثل این که مجلس شورای اسلامی نظارت خود را به یک بخش خصوصی واگذار کند، اما طبق قانون،مجلس قانون گذار و ناظر است و نمی شود آن را واگذار کرد.اما متأسفانه گاهی ژست های آنچنانی می گیریم و بر اساس آن کارهایی انجام می دهیم که در نهایت دود به چشم مردم بیچاره می رود.

وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی بیان کرد: برای نمونه زمانی که یک فرد قوطی شیر 2 هزار و 500 تومانی را 2 هزار و 600 تومان بفروشد خیلی سریع تعزیرات، بگیر و ببند، دادگاه و جریمه و پلاکارد به خاطر 100تومان گرانی وارد عمل می شوند. اما زمانی که پزشکی 10 تا 20 میلیون تومان به خاطر یک عمل جراحی زیرمیزی می گیرد برخورد نمی شود. تازه اگر هم برخورد شود بعد از این که کلی فرد را می برند و می آورند در نهایت پول طرف را پس می دهند و سعی در جلب رضایت دارند.

مصری به شفا آنلاین گفت: بین هزاران پزشک دلسوزوحکیم به طورقطع پزشکانی هم  متخلف هستند .ضمن اینکه متخلفین می گویند اگراز100نفرزیرمیزی گرفتیم و یک نفر  شکایت کرد در نهایت پولش را پس می دهیم .پس درچنین شرایطی به طورقطع جامعه زیان می بیند.بنابراین وزرات بهداشت باید نظارت خود را چندین برابر کند ودراین زمینه نیزپاسخگوباشد.
مطالب مرتبط
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
تورج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
2
1
نظام پزشکى شايستگى نظارت رانداره چون دراغلب شهرها توسط پزشکان عمومىى اداره ميشه
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
1
1
وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی گمان میکند رئیس جمهور هنوز احمدی نژاد است و با همان گونه تفکر ستیز با نمایندگان پزشکان کشور را به وزارت بهداشت و درمان و آموزش، پیشنهاد مینماید! پزشکان فداکار ایران برای تندرستی مردم همه گونه از خودگذشتگی مینمایند ولی زیر بار زور و تهدید نخواهند رفت. درست آن است که با پزشکان به گفتگو بنشینند .زبان زور و تهدید کارآئی ندارد وتنها به زیان کشور و مردم دردمند میباشد.بهتر وزیر اسبق پیشنهاد هائی برای برخورد و مجازات با دزدان و رانت خواران دولت پیشین بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
2
0
بسیار عالی ،جناب آقای دکتر بهروز برومند از پزشکان شریف ودلسوز این کشور بوده و امیدوارم مسولین روی پیشنهادات ایشان بیشتر تامل فرمایند.
مشعوفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
0
1
جناب مصری زمانی که در کمیته امداد کرمانشاه رییس بودید و خدمتتان رسیدم تا قرارداد دندانپزشکی برای محرومترین مددجویانتان در جوانرود ببندم همتنجا که فرمودید اونجا دندانساز !!!! داریم دیگه نیازی به دندانپزشک آنهم در نقطه صفر مرزی در سالهای 76تا78 یعنی سالهایی که هیچکس با میل خود به نقاطی به این درجه از محرومیت نمیرفت نداریم تا ته ماجرا را خواندم که چقدر با مقوله پزشکی و دانشگاه و نیاز جامعه آشنا هستید.خواهشا شما دیگر در مقولات مربوط به پزشکی اظهار ... نفرمایید.
فير فصيحي پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
0
1
پينوكيو نشو!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: