کد خبر: ۶۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>تخلفات پزشکی-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس به زیرمیزی بگیران هشدار داد و گفت: پزشکان متخلف در مرتبه سوم به ده برابر اضافه دریافتی، لغو پروانه، توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم می شوند.

به گزارش شفا آنلاين،علی مبشری در مورد اخذ زیر میزی توسط برخی پزشکان گفت: این عمل خلاف قانون بوده و در صورتی که گزارشی در این رابطه دریافت کنیم با آن به شدت برخورد می کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس افزود: پرونده‌های متشکله در این رابطه از کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی به تعزیرات حکومتی ارسال و رسیدگی می شود که قانون گذار بنا به مرتبه تخلف، مجازات هایی را برای متخلفین در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: طبق ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی در مرتبه اول پزشکان متخلف به جریمه نقدی به میزان دو برابر اضافه دریافتی از بیماران، توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی محکوم، در مرتبه دوم به 5 برابر اضافه دریافتی، لغو پروانه مسئول فنی، توبیخ کتبی و درج در پرونده و در مرتبه سوم به ده برابر اضافه دریافتی، لغو پروانه، توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم می شوند.

مبشری همچنین تعداد پرونده های اخذ وجه اضافه پزشکان از ابتدای سال تاکنون را 25 مورد برشمرد و ادامه داد: این تعداد پرونده 255 میلیون ریال جریمه در پی داشته است.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار