کد خبر: ۲۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 03
رئیس شورای عالی نظام پزشکی كشوردرگفتگوبا شفاآنلاين تاكيدكرد:
شفا آنلاین- رئیس شورای عالی نظام پزشکی كشورگفت: سازمان نظام پزشکی در حال انجام رایزنی های لازم در راستای رسیدگی به ماده 616است که اعتراض جمع کثیری از جراحان وپزشكان كشور را به دنبال داشته است.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر با اشاره به این که به طور کلی خطاهای پزشکی عناوین مجرمانه ندارد، افزود: پزشک به قصد کمک برای درمان اقدام می کند بنابريان برخوردی که با سایرمتخلفين و تخلفات می شود برای جامعه پزشکی وبه خاطرمسايل ناشي ازمشكلات پزشكي پيش آمده پسندیده نیست.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 616 یکی از نگرانی های ما سلب شجاعت از جامعه پزشکی و به ویژه جراحان برای انجام عمل های جراحی پیچیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: این امر نه تنها برای بیماران سودی ندارد بلکه عاملی برای تهدید سلامتی آنان به ویژه بیماری های جدی نیز محسوب می شود.

وی افزود: در واقع لازم است پزشک در ارائه خدمات از امنیت روانی مطلوبی برخوردار باشد. حال آن که بخش قضایی ما هم در هیئت های انتظامی سازمان نظام پزشکی به تخلفات آنان رسیدگی می کند.

ایدنی اظهار داشت: همچنین براي پزشک بر اساس مسئولیت مدنی که در برابر بیماردارد، متناسب با قصورصورت گرفته مجازات های انتظامی در نظر گرفته می شود.

وی تأکید کرد: حال آن که اگر عناوین تخلفات پزشک یا قصور در رده سایر جرائم عمومی قرار داشته باشد و برای آنان حبس در نظر گرفته شود بیشترین آسیب متوجه بیماران خواهد شد نه جامعه پزشکی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: